Best koud, die demo. Daar stonden we dan in die steeg, ingesloten door politie en vooral media. Een paar straten verder stond de ME in busjes te wachten op iets wat niet zou gebeuren. Wat is zo’n demo eigenlijk: Eén grote borrel, onderbroken door tv. En zonder hapjes. Wat er gebeurde in de rechtszaal: Geen idee. : Linkje naar RTV Noordholland repootje over het demootje. Nog een linkje; de buitenlandse pers kan het wel, gewoon een gedegen verslag maken. Weer linkje; verslag Engelse Times en Spiegel.

IMG_6870

Met hieronder een extra update over de berichtgeving via NOS Teletekst

Ha, de demo. We stonden in een soort steeg. Eerst leek het niet zo koud, maar na een tijdje begon die kou toch best van onderen op te zetten. Een man of tweehonderd, misschien wat meer. En dan waren er nog tweehonderd van de media. Iedereen werd dus aan één stuk door geïnterviewd. Zo vroeg in de ochtend moest je best even loskomen. Zo hoorde ik mezelf tegen twee jongmensen van de School van Journalistiek zeggen: “Ik ben het gewoon helemaal eens met Hitler dat…” Waarbij ik dus Wilders bedoelde. Dikke pret natuurlijk bij onder ander Bottehond die er natuurlijk weer met z’n neus bovenop stond. Maar ze schreven het wel mooi op, dus dat keert nog wel terug in een scriptie.

Het bordje is van mij. De handen zijn van Bottehond.

Het bordje is van mij. De handen zijn van Bottehond.

Tja, wat doe je op zo’n demo. Het was eigenlijk meer een soort borrel, maar dan zonder borrels  en zoals gezegd erg vroeg en koud. Menige nickname,niet altijd even verstaanbaar uitgesproken, meldde zich bij me, en zo had je het ene na het andere losse gesprekjes, meestal ruw onderbroken door personen met microfoons die dan weer kwamen van AT5, dan weer Reuter, of RTL Noord Holland, en een paar die ik vergeten ben. Je moet dan erg opletten dat je wel de goeie dingen zegt en dan nog, er wordt in geknipt en je hebt geen idee hoe dat dan weer uitpakt.

Media, media, media. Alles is media. De borden, dit weblogje, de telefoontjes van weer andere media die zus wilden of zo. Ik zeg nooit nee tegen media, wat niet wil zeggen dat het altijd goed gaat. Dat is een doorgaand leerproces. Zo was ik de nacht ervoor in het NPS radioprogramma Dichtbij Nederland geweest (doorscrollen voorbij de eerste 20 minuten) in debat met  advocaat Haroon Raza, een gehaaide en gladde tegenstander, en een van de advocaten die de rechtszaak aan het rollen had gebracht. Hij zei nogal wat ergerniswekkende dingen, waarbij ik overigens niet de gelegenheid kreeg te reageren, maar ook, eerlijk is eerlijk, die gelegenheid niet pakte. Te relaxed is nooit goed. Erg veel ‘eh…’ van mijn kant.

koud

koud

Beter ging het die middag in BNR Nieuwsradio, waar ik een half uur lang kon reageren met bellers, op de concrete vraag; is het proces Wilders een goed idee. Gek hoe je dan ineens wel precies weet wat je moet zeggen.

bnr

Ondertussen vond dus in de rechtszaal de opening van het proces plaatst, waarvan je dan op zo’n demodag  eigenlijk helemaal niks meekrijgt, omdat je zelf omgeven bent door de media.

Aan het eind ben je dan net zo verknipt als die programma’s en heb je werkelijk geen idee meer waar het allemaal over ging. Het was me een dagje wel, nietwaar. Wel was ik opgelucht dat ik niet geïnterviewd was door die Rutger met zijn bekende methode.

Update: Hoe NOS Teletekst berichtte.

-door Ronald Reuderink-

NOS Teletekst over de betoging in Amsterdam bij de Rechtbank, 20-10-2010.

(Ronald Reuderink)

Onderstaand een screenfoto van Blz. 107   Teletekst 20-01-2010 die ca. 11.25 als verversing kwam.

Daarvoor stond er o.a. (uit het hoofd. Helaas geen screenfoto gemaakt):

“250 PVV-aanhangers hielden een betoging voor de vrijheid van menigsuiting.”

Ik heb bij de NOS afdeling voorlichting er op gewezen dat er ook flink wat mensen van andere politieke partijen hebben betoogd, die het niet met Wilders eens zijn maar voor de Vrijheid van meningsuiting zijn onder het motto van Voltaire: “Ik verwerp wat u zegt, maar ik zal tot de dood uw recht verdedigen om het te zeggen.”.  Tevens heb ik gevraagd op grond waarvan Teletekst al die betogers PVV-aanhangers heeft genoemd, op grond van welke bron dat werd gesteld.

De dame van de afdeling zei toe dit door te e-mailen naar Teletekst, en het antwoord naar mij toe e-mailen.

Mogelijk is het toeval maar een aantal minuten daarna is de tekst veranderd.

Na ca. 11.25 staat er o.a.:

“Voor het begin van de zitting hielden ongeveer 200 aanhangers van Wilders bij de rechtbank een aanhankelijkheidsbetoging.”

Dat vind ik geen verbetering van de tekst maar een verslechtering

Screenfoto 11.30   20-10-2010

Betoging Teletekst plaatje

Ik kreeg ook nog een “antwoord” op mijn vraag per E-mail:

Beste,  Naar aanleiding van  uw telefonische reactie meld ik u dat verslaggevers ter plekke een schatting  hebben gemaakt van het aantal betogers. Zij kwamen op ongeveer 200 mensen  uit.


Hij weer

Hij weer


148 reacties op “Dag één van het proces: Alles is media (updates)”

  1. kapotte rits zegt:

    Toen ik een interviewster vroeg waarvan ze kwam, zei ze enigzins beschaamd: ‘Van de school voor de journalistiek.’ en ik liet horen dat het daar eens links zooitje is werd het gesprek mooi kort gehouden
    Ik heb het inderdaad wel gehad met die Hufter van Powned. Die ranzigheid is duidelijk over de houdbaarheidsdatum heen. Maar verder interesseren mij die hummeltjes niet. Van mij kunnen ze ranzigheid retourkrijgen. Ik houd mijn geld wel in mijn zak.
    Wel zag ik op een ander web nog een heel aardige reactie over een uitspraak die ik deed op de vraag: ‘Waarom heeft u die vlag bij u?’

  2. Michiel Mans zegt:

    Ik moet zeggen, Rutger had me erger kunnen verknippen. Maar het werd uiteindelijk wel ‘NOS’ tv bij GeenStijl en zij die er stonden werden dus als tokkies geportretteerd. De comments aldaar zijn [understatement]hartverwarmend[/understatement].

    Bij NOS/24 werd overigens geen ‘typische’ PVVér aan het woord gelaten. Best netjes daar. Bij het Parool ook. Het kan verkeren.

  3. Jessica zegt:

    Nou Joost, je bent wel erg beknopt/summier in je verslag. Heb je mensen van je site ontmoet? Heb je na afloop nog wel geborreld met een borrel en hapjes (en geluncht) Ik wil graag alles weten ook van die kleine details want ik had er graag bij willen zijn maar kan en durf dit nu nog niet te doen. Waren er veel tokkies bij of juist niet? Het nieuws laat zich hier niet over uit en dan denk ik er het mijne van want het nieuws is nooit objectief.

  4. kapotte rits zegt:

    Op één Vandaag kwam toch voornamelijk de beroepsmocro Rabarber, of hoe dat ongewenste gespuis mag heten, aan het woord. Ja, de jongens en meisjes zijn het nog steeds niet verleerd!

  5. Aad zegt:

    Joost, ik heb je gehoord op BNR en je kwam inderdaad sterk over. Het jammere is dat het allemaal zo oppervlakkig blijft op de radio. Geef mij het internet maar, dan kan je met linkjes je betoog onderbouwen.

    Overigens de reactie van Graus was weer eens ‘geniaal’, toen hij de vraag kreeg of hij kon bewijzen dat het om een politiek proces gaat. “De bewijzen liggen op tafel”, maar toen de verslaggever vroeg “waar dan?” liep hij maar weg. Triest dat zo iemand in de kamer zit, maar nog triester dat hetzelfde kaliber bij de PvdA http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/pvda_gaat_aardbevingen_keihard.html en de SP nooit een microfoon onder zijn/haar neus krijgt.

  6. wout eenhoorn zegt:

    En wat als we die journalisten nou eens doodzwegen?
    En antwoord gaven in de stemhokjes.

  7. jelle zegt:

    Dat BNR is me van ‘n sooitje van de pot gerukt, doortrapt VMBO-gehalte!
    Misselijkmakende Pechtold-bekjes( sorry, lafbekjes is sooo GS)
    Prototype Bunkerbouwers.
    Volk en Vaderland verkopend, want ‘r valt poen te verdienen, als je maar nix verveellie zegt over Islam, koran.
    Dat Powned was mij nog geen 5 cent waard.
    Ik koop geen krant v/e ras-plebejer.

  8. Aad zegt:

    @ Wout, dat is ook een beetje wat Wilders zelf doet. Ik zag laatst nog een filmpje waarin Witteman vertelde dat ‘ze’ Janmaat destijds nooit de kans hebben gegeven om normaal op de TV te komen. En, hij zou het zo weer doen. Iemand als Wilders, die in dezelfde hoek geplaatst wordt, heeft niets te zoeken bij dit soort ‘journalisten’.

    Je moet de publiciteit niet zoeken, maar omgekeerd. Laat ze maar zoeken naar de redenen waarom veel mensen de gevestigde politiek de rug toekeren. Wij weten het wel.

  9. Aad zegt:

    Bottehond op GS over Rutger Castricum :

    Nog een zeer schrijnend voorbeeld voor je de heer Castricum credits geeft die hij absoluut niet verdient:
    Als een van de eersten interviewde hij een jongen van een jaar of 16/17, die er een beetje schlemielig uitzag.
    Die zie je niet terug in de beweegpica.
    Later ben ik naar die jongen toegegaan en hij vertelde waarom hij daar stond, verwees naar mondiale ontwikkelingen en bleek verrassend goed op de hoogte van het proces van (zelf)islamisering.
    Hij bleek een joodse jongen te zijn die vrij van school had genomen om daar te zijn.
    Denk na voor je iets schrijft.
    Rutger Castricum is een aanfluiting van jewelste met een hekel aan islamcritici, een dossier waarvan hij overigens geen kaas van gegeten heeft.
    De heer Castricum manipuleert naar eigen smaak. Dat deed hij destijds in Brussel bij de verboden anti islamiseringsdemo en dat doet hij nu weer.
    Deze repo is een schandaal en voor mij en vele prima lui die daar waren een onstellend teleurstellende actie van GS.

  10. tristan zegt:

    Ik heb de hele zitting via de TV kunnen volgen en voor mij was het als een uitzending van de PVV in het kader ‘Zendtijd voor Politieke Partijen’.

    Bram Moszkowicz was – zoals verwacht – goed in vorm en Geert Wilders bleef tijdens de gehele zitting kalm en beheerst.
    Liefst 17 getuigen- en evaringsdeskundigen worden opgeroepen door Moszkowicz om de waarheid van de harde kritiek op de Islam door Wilders vorm en legimiteit te verschaffen. De waarheid over de politieke (dus radicale) Islam moet gezegd kunnen worden zonder in aanvaring te komen met het strafrecht.
    De Islam is een religie die per definitie onverdraagzaam en intolerant is t.a.v. andere religies en die haar inspiratie ontleent aan de Koran.
    Wilders zelf heeft aangegeven dat een verbod op de Koran niet haalbaar is maar pleit wel voor het uitzetten van radicale imams die met de hand op de Koran de integratie van moslims domweg verbieden.

    Harde kritiek op Marokkaanse jongeren die zich ontpoppen als straatterroristen is geen haatzaaien maar het vertolken van het grote ongenoegen van praktisch de gehele Nederlandse bevolking (uiteraard met uitzondering van de Linkse kerk). Ontneming van de Nederlandse nationaliteit en een enkele reis richting thuisland is géén discriminatie maar het optimaal funktioneren van een zichzelf respecterende Rechtsstaat.
    Voorts heeft Wilders nooit stelling genomen tegen moslims als culturele minderheid maar hij heeft inhoudelijke bezwaren tegen de dominante uitingen van een religie die een stempel wil drukken op alle geledingen van onze vrije Westerse samenleving.

    Dit proces is één grote propaganda voor het gedachtengoed van de PVV dat als een opwarmer zal dienen voor de Parlementsverkiezingen volgend jaar (hopelijk iets eerder).
    De Vrijheid van Meningsuiting laten wij ons niet afpakken door een gedateerde Religie die in tegenstelling tot het Christendom geen Verlichting en Reformatie heeft gekend.

    De Islam heeft nog een zeer lange weg te gaan voor begrippen en dogma’s als o.a. eerwraak, vrouwenbesnijdenis, homohaat en zelfmoordterrorisme vanuit Mekka voorgoed in de ban zijn gedaan.

  11. bottehond zegt:

    GS was niet blij met de kritiek op Rutger Castricum met zijn pijnlijk tendentieuze berichtgeving.
    Zomaar een ban.
    GS is volledig de weg kwijt, dankzij meneer Castricum.
    Wat een echec.

    Het was een goede dag.
    Niet wij, maar de islam staat terecht.
    Iedereen Netwerk gezien?
    Theo Hiddema schreef geschiedenis.

  12. nedrealist zegt:

    Joost, die Rutger heeft je bewust niet aangesproken. Je zag er simpelweg te normaal/te verstandig uit! Ik zag hem speuren naar typetjes en freaks. Wat een sukkel, zeg. Dat kunstje van hem kennen we inmiddels wel. Gaaap! Ik bracht hem wel een paar keer uit zijn concentratie voor een shot door irritant recht voor zijn neus een foto te trekken met mijn i-phone. Gna,gna!

  13. nedrealist zegt:

    Dat vooringenomen mutsje van NOVA was geen partij voor Hiddema. Hij maakte zijn punt, terwijl zij niet in staat was om hem af te kappen of van repliek te dienen.

    Deze boodschap van Hiddema was kennelijk niet de bedoeling!

  14. Albatros John zegt:

    Hoewel ik vroeger nog wel eens graag naar de filmpjes van Rutger keek, laten we zeggen tweeënhalf jaar geleden, vind ik dit echt volkomen waardeloos. Ik begrijp het ook gewoon niet: er moet gewoon smeergeld achter zitten, beleid vanuit de uitgever, GS verliest zijn politieke kracht en is alleen nog maar een celebrity-zeikblogje.

    Helaas kon ik er niet bij zijn, maar: mijn diepe respect voor deze mensen, en daarmee vooral voor Joost en Bottehond!

  15. bottehond zegt:

    nedrealist zegt:
    20 januari 2010 om 21:17

    Rutger Castricum interviewde als eerste een op het oog wat schlemielige tiener. Niet terugggezien in de repo. Ik sprak die gozerT later aan, hij bleek vrij van school genomen te hebben omdat hij het belangerijk vond te laten zien waar hij staat. Ook bleek hij verrassend goed op de hoogte van het islamdossier. Zegt íe op het laatst. “Ik ben joods. Daarom moet ik hier zijn”. Dat hij niet uitgezonden werd was een bewuste keuze van Castricum.
    GS is de vijand van de islamwatchers aan het worden.
    Hoezo NOVA afschaffen?
    We hebben POWNED voor het Gutmenschengeluid.
    De grap is dat vrijwel alle andere repoos die ik zag en hoorde veel eerlijker waren en de demonstranten beslist niet als domme dwazen neerzetten.
    Conclusie: GS wordt vandaag “rechts” ingehaald door de MSM en de SStaatsmedia.
    Kan het ironischer?

  16. bottehond zegt:

    Albatros John zegt:
    20 januari 2010 om 21:35

    Virtuele steunbetuigingen hebben net zo veel waarde als fysiek aanwezig zijn omdat je toevallig vrij kunt nemen op die dag of gepensioneerd bent (veel gepensioeneerden = babyboomers, trouwens :-) ).
    We leven tenslotte in de tijd dat het Iraanse regime wankelt dankzij het Internet, nietwaar?

  17. Carel zegt:

    @Ritz

    Hoho, ik kom ook van de school voor journalistiek.

    http://www.hetverraadvanlinks.nl/Proces2.htm

  18. Joost zegt:

    Met dat GeenStijl stijltje van die Rutger,

    Ik zou me er nou niet al te sappel over maken mensen.
    Het is het enige wat ze kunnen: dat stijltje neerzetten. Ooit is de VPRO daarmee begonnen; de zuigrepo. Je pakt een lullig stukkie muziek, je stelt zogenaamd brutale vraagjes die uit een paar woordje bestaat. Je rekent erop dat mensen nooit op de media voorbereid zijn, je knipot de meest ongelukkige en dus volgens jou leuke momenten eruit, klaar is Rutger.
    Ze hadden vandaag op de huishoudbeurs kunnen staan en er was precies dezelfde repo uitgerold. Lache man!
    Niet dat het ook maar één inhoudelijke bedoeling had.
    Leuk bedoeld. Maar leuk?
    Mwa.

  19. Albatros John zegt:

    bottehond zegt:
    20 januari 2010 om 21:45

    Dat laatste is nog maar de vraag.. zodra een dergelijk regime in het zadel zit zul je haar er niet snel meer uitkrijgen. Bij de Sovjet-Unie is het ook gelukt, maar dat blies zichzelf uiteindelijk gewoon op. De misdadigers van Iran hebben dat een stuk handiger aangepakt.

    Mijn steunbetuiging is vanaf nu mijn deelname aan het reaguren hier, een plek waar comments van Bottehond niet zonder meer verwijderd worden.

  20. jelle zegt:

    bottehond zegt:
    20 januari 2010 om 21:42
    Dat bedoel ik dus.
    ;-)

  21. Carel zegt:

    Nahed Selim schreef afgelopen zaterdag een uitstekend stuk voor NRC Handelsblad. Het stond niet online, maar is nu alsnog te lezen op Hoeiboei.

    http://hoeiboei.blogspot.com/2010/01/wilders-kritiseert-alleen-de-politieke.html

  22. ethan zegt:

    Heeft iemand al een complete lijst van de 17 getuigen die Wilders wilde oproepen, want die vind ik nergens terug?

  23. Albatros John zegt:

    Joost zegt:
    20 januari 2010 om 21:48

    Probleem is vooral dat die video de nieuwe toon van GS aangeeft en die bereikt zéér veel mensen. Genoeg reden voor afgrijselijke D’66-ers als Pechtold om legitimatie te vinden voor hun idiote, populistische praatjes. ”Zelfs het rechtse GeenStijl begrijpt nu waar Winters echt heen wil! Stem niet op deze nieuwe NSB! Europa ja!” bla bla…

  24. OT/
    *jurisprudentie uitlokt op GS uit solidairiteit*
    “Flikker ons er ook maar definitief af Hoksa. Succes met je Ausradierung, drol! Volgens mij moet jij je niet zo door je emoties laten meeslepen of eens wat minder gaan zuipen. Astalavista!

    Dirkstra | 20-01-10 | 21:46″

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/01/kijk_ook_een_normale_pvvaanhan.html#comments

  25. Chirac zegt:

    GS is inderdaad de weg kwijt. Blij dat we Joost en Stan hebben….

  26. Carel zegt:

    Offtopic (maar ook niet helemaal).

    Brekend nieuws: Amerikaanse regering heft inreisverbod op voor Tariq Ramadan.

    http://www.tariqramadan.com/spip.php?article10986

  27. Albatros John zegt:

    Carel zegt:
    20 januari 2010 om 21:54

    Van de Democraten kun je tegenwoordig alles verwachten – stemfraude, bijvoorbeeld. Je kunt de Republikeinen van een helemaal beschuldigen, maar stemfraude.. nee.

  28. Albatros John zegt:

    @mezelf:
    Op Florida, 2000 na dan.

  29. ethan zegt:

    Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zegt:

    Ik kan die reaktie niet terugvinden, verwijderd of een grapje van jou?

  30. percolator zegt:

    Een mooi optreden bij BNR, Joost. Chapeau! :)

  31. @ethan 22:05h
    Ik maak hier geen grapjes over. Als goed gedocumenteerde heb ik dit voor het nageslacht bewaard:
    http://www.twitpic.com/yyyg2

  32. t3rugg3jorist zegt:

    Hoi Botte,

    Wat een kudtkleuren deze site. Tijd om trug te gaan naar die roze.

  33. bottehond zegt:

    Carel zegt:
    20 januari 2010 om 21:54

    Obambi is een gevaar voor de Vrije Wereld.
    Heb ik steeds gesteld en ben er om verketterd.
    Goed dat je dat plempt, Carel.
    Het is namelijik verre van off topic.
    Dit dossier, dus ook dit proces kan alleen begrepen worden indien men de mondiale achtergrond begrijpt en kent.
    Alsof Wilders hier zorgt voor aanwas van islamofascistenclubs.

  34. ethan zegt:

    Die Rutger, die komt van RTV Rijnmond vandaan, daar hebben ze allemaal van die mallotige niets humor(remember Jack Kerklaan bij RTL). Rutger kan maar 1 ding en dat ding begint stierlijk te vervelen inmiddels, met een half jaar valt hij door de mand, en staat hij op een zijspoor.

  35. ethan zegt:

    @Carel
    Hier meer:
    The State Department Lifts Ban on US entry for Tariq Ramadan and Other Inciters “Muslim Scholars”

    http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2010/01/the-state-department-lifts-ban-on-us-entry-for-tariq-ramadan-and-other-inciters-muslim-scholars.html

  36. Johan zegt:

    Ben even NOVA aan het kijken. Pff, die Nicolai is een slappeling van de bovenste plank. Hij heeft niet genoeg verbale munitie tegen die PvdA-advocaat. Waarschijnlijk door zijn eigen mentale gevangenis, genaamd de VVD.

  37. Laat maar.
    Na vandaag weten we wat we mogen verwachten.
    Dat grenst overigens aan bedrog, want vele reaguurders zijn lid geworden omdat ze het zat zijn dat de MSM zoveel verzwijgt en wegmasseert.
    Na wat superjan allemaal te melden had laatstelijk ben ik er vooralsnog klaar mee en jullie zullen het heel anders moeten doen dan de manipulerende Rutger Castricum vandaag deed.
    Mijn lidmaatschap zal ik niet opzeggen, no way.
    Loyaliteit is voor mij heel belangerijk en ik geef (alleen) Domique Weesie álle voordeel van de twijfel.
    Maar ik schrijf wel eerlijk dat als we vandaag een voorproefje van het bepaald schadelijke optreden van GS TV jegens een heel groot deel van de doelgroep van GS en POWNED hebben gezien, dan zal ik no way mijn lidmaatschap verlengen.
    Dan liever de VPRO, daar weet je waar je aan toe bent.
    bottehond | 20-01-10 | 21:08

  38. ethan zegt:

    Geert wants to bring in 17 witnesses, from Holland, UK, Israel, and US, among them Wafa Sultan, Robert Spencer, Andrew Bostom, Afshin Ellian, Arabist Hans Jansen, Sheikh Al-Qaradawi (who put a fatwa on Wafa), Mohammed Bouyeri (who killed Theo van Gogh) and imam Fawaz from Holland, who put a fatwa on Ayaan. The public prosecutors asked the judges to downsize the list and to skip Andrew Bostom, Mohammed Bouyeri and some others.

    http://www.jihadwatch.org/2010/01/wilders-if-expressions-reflect-the-truth-how-could-they-be-criminal.html

  39. Johan zegt:

    Ps. Hulde aan allen die vanochtend voor de rechtbank stonden. Ik kon er helaas niet bij zijn vanwege verplichtingen, maar had graag schouder aan schouder mee gedemonstreerd.

    @ Joost
    Je doet geweldig werk met je blog en vertegenwoordigt hiermee het fatsoenlijke Vrije geluid in de media en het politieke spectrum. Naar mijn mening ongeevenaard. Ga zo door met je afwisseling tussen scherpe opinie en luchtige humoristische bijdragen.

  40. Hammar zegt:

    Zo, Bottehond, hou je die overjarige pubers van GeenStijl nog steeds voor ideologisch bevlogenen of zo? Voor integer??? Tjk tjk, jij bent wel hardleers. Waarom geef je Rutger niet gewoon een tros bananen, dan is dat aapje zoet. GeenStijl is wél een klein clubje geworden zeg! Ze missen elk lid!

  41. jelle zegt:

    Els Lucas (PVDA)gezien?
    Nicolai(VVD)?
    Bij Nova?
    Je bent ‘n racist, als je een religie, ideologie, aanhangers v/e religie, ideologie bekritiseert.
    En daar moet je voor, berecht, veroordeeld worden.
    Dat vindt Els Lucas(PVDA).
    (en Clainy Polak)
    Het meest gluiperig was Nicolai(VVD).
    Voor hem hoeft die berechting, veroordeling niet.
    Maar ‘n racist blijf je.

    Vieze Vette, Walgelijke VVD-er!!

  42. Henk zegt:

    Ellian legt het duidelijk uit.
    Verloren maar toch kunnen blijven spreken.
    Overigens alleen als Wilders zou verliezen.

    Niet de islam maar Geert Wilders zal winnen
    woensdag 20 januari 2010 09:48

    Geert Wilders bij het rechtshof in Amsterdam waar vandaag de strafzaak is begonnen
    Bekijk Wynia’s Week
    Krijgt Wilders ook straf als hij gelijk heeft?

    Een aantal jaren geleden opperde het toenmalige hoofd van de AIVD, Sybrand van Hulst, dat de scherpe toon van een opinieleider in het islamdebat bijdroeg aan de radicalisering van moslimjongeren.

    Van Hulst doelde op Ayaan Hirsi Ali en anderen. De fractievoorzitter van de VVD, Jozias van Aartsen bekritiseerde deze uitspraak. Maar ondanks de maatschappelijke kritiek op zijn opvatting was van Hulst niet bereid deze nonsens terug te nemen.

    Je gaat toch ook niet tegen een verkracht meisje zeggen: waarom droeg je een kort rokje? Waarom liep je zo sexy rond?

    Spelregels
    Het is zeker van belang om ons te verdiepen in de religieuze of ideologische motieven van een geradicaliseerde persoon. Wie naar aanleiding van maatschappelijke debatten het besluit neemt om een terreuraanslag te plegen, plaats zich buiten de democratische spelregels.

    Hoe denken de terreurbestrijders over het publieke debat over de islam? Erik Akerboom, de Nationaal Coördinator Terrorisme, denkt anders over het islamdebat:

    ‘Het islamdebat is buitengewoon heftig, maar het is ook verbreed. Het is al lang niet meer zo dat alleen de PVV stelling neemt. Dat gebeurt in de Tweede Kamer, op scholen, in de wijk, in gezinnen. Dat debat fungeert ook als ventiel om woede te kanaliseren. Het voorkomt dat mensen met te veel ingehouden frustraties blijven zitten. Zorgelijk is wel dat jongeren zich kunnen verliezen in de scherpte van het debat. En er is nog altijd een voedingsbodem voor geweld. Dat enorme effect dat de moord op Van Gogh had in de samenleving, dat sentiment is niet weg.’

    Rechtsorde
    Het debat kanaliseert de maatschappelijke woede. Dit klinkt logisch en het past in de traditie van een democratische rechtsorde.

    Desondanks begint vandaag het proces tegen Kamerlid Geert Wilders. Hij wordt vervolgd in opdracht van de Amsterdamse rechter. Wilders moet worden vervolgd omdat hij zou polariseren.

    Dus moet hij worden vervolgd wegens aanzetten tot haat, beledigen van de islam, de profeet Mohammed, de gemeenschap van heiligen, enzovoort. Polariseren is vooralsnog niet strafbaar. Maar wie weet, wat niet is, kan nog komen.

    Barbaarse man
    Gesteld dat Wilders wordt veroordeeld. Wat moet hij doen? Hij moet zich zoals alle andere burgers aan de wet en dus ook aan de uitspraak van de rechter houden.

    Kan hij dan niet meer zeggen dat Mohammed een barbaarse man was?

    Ja, hij kan het zeggen maar hij moet ‘de kunst van het uitspreken van verboden gedachten’ leren. Wat is dat?

    De zon is dood
    Mensen die onder een dictator hebben geleefd, weten precies wat dat is. Het is een metaforische manier van praten. Als ik in een telefoongesprek met Teheran zeg: ‘Ik heb gehoord dat het weer in Teheran heel slecht is,’ dan informeer ik of het regime hard heeft opgetreden.

    Als een dichter zingt: ‘De zon is dood, maar het gras is groener dan ooit.’ Dan weet de toehoorder dat de groene beweging niet te stoppen valt.

    Hoe moet Wilders gaan dan praten?

    Model 1
    Kamerlid Wilders werd verweten dat hij profeet Mohammed een barbaarse man vindt.

    Wilders kan de feiten uit het vonnis, zijn eigen uitspraken, oneindig citeren met een verwijzing naar het vonnis. De rechterlijke uitspraken zijn openbaar, en ze mogen nog steeds gelezen, voorgelezen en geciteerd worden.

    Een voorbeeld. Wilders: ‘Kamerlid Wilders mag van de rechter niet zeggen dat de Koran vergelijkbaar is met Mein Kampf.’

    Hij mag dit zeggen omdat hij slechts ter sprake wil brengen wat de rechter heeft verboden.

    Model 2

    Kamerlid Wilders kan de islam op dezelfde verboden manier bekritiseren tijdens de parlementaire zitting. Hij valt dan onder de parlementaire immuniteit. Dat wordt live uitgezonden.

    De debatten in het parlement mogen worden geciteerd en voorgelezen. Staat Wilders buiten de Kamer, dan kan hij uit de toespraak van Kamerlid Wilders citeren.

    Dat klinkt dan zo:
    Wilders: ‘De islam is een grote zeebeving met enorme verwoestende krachten, aldus Kamerlid Wilders tijdens een debat in de Kamer.’

    Iran
    Het is aan de Nederlandse rechter om te bepalen naar welke traditie de vrijheid van meningsuiting wordt geregeld. Die van Iran of van Nederland?

    Een trieste dag! Maar de vrijheid wint.

    Niet het geweld, noch de dreiging zal winnen. De rechtsstaat is er om de vrijheid en gelijkheid voor de wet te waarborgen. Niet de islam, maar Wilders’ recht op vrije meningsuiting zal uiteindelijk winnen. Dat is de belofte van de rechtsstaat.

  43. Hammar zegt:

    Bottehond, je kunt Rutger ook zoiets als een glimmend kleurig sjaaltje geven, zoëen van nepzijde of zo. Het is een halve nicht immers. Een half handtasje met een microfoon. Tenzij je hoe dan ook toch kregel wordt van de basale ruktor van de banaalste blogosfeer van de nu nog wel Vrije Wereld. Dan helpt niks natuurlijk. Mocht je vandaag weg van je oppasser?

  44. jelle zegt:

    Johan zegt:
    20 januari 2010 om 22:32

    Jij zag die lapszwans v/e Nicolai (VVD) ook al.
    Nogmaals,
    als jij enige kritiek hebt op ‘n religie,ideologie, profeet, partijleider mag je wat hem betreft voor racist uitgemaakt worden, maar je hoeft niet berecht, veroordeeld te worden.
    Useless idiots, daar bij die VVD, in de 2e Kamer.
    Bunkerbouwerpartij bij uitstek.

  45. bottehond zegt:

    Hammar zegt:
    20 januari 2010 om 23:06′

    GeenStijl heeft mazzel dat Pauw en Witteman hen links inhalen.
    Een krankzinnige uitzending.
    Pauw en Pauw verklaren openlijk de oorlog aan de Vrije Burgers.
    Wat een tijden…..
    links is de beul van het islamofascisme geworden.
    Blij dat ik Linksch ben zoals vele demonstranten…

  46. Johan zegt:

    Walgelijk figuur, die Peter ‘R’ de Vries, overigens. Een opsomming van leugens, verdachtmakingen en ‘onder de gordel’ werk. De redactie weet overigens wel weer een prachtig ensemble luiden uit de linkse kerk te verzamelen. Tijd voor een burgelijke revolte. Van de MSM kan geen steun verwacht worden. De eerstvolgende mogelijkheid hiervoor is 3 maart 2010. Roep een ieder op bij te dragen aan deze opstand, zou ik willen zeggen!

  47. bottehond zegt:

    Krankzinnig dat Pauw en Witteman nota bene GS aanvoeren om de islamwatchers belachelijk te maken.
    GS = POWNED en niet zo’n beetje.

  48. Johan zegt:

    @ Bottehond

  49. kapotte rits zegt:

    @ wout

    Lijkt mij een uitstekend advies!

  50. Johan zegt:

    Pardon

    @ Bottehond

    Dat had je al voorspeld, toch? (dacht ik ergens te lezen) De gedachtenkronkels van VARA-redacties zijn wel erg simplistisch en doorzichtig imho.

  51. de^mol zegt:

    bottehond zegt:
    20 januari 2010 om 21:42

    Weerzinwekkend die ban. Ik heb je verhaaltje daarom maar effe op GS gezet. Ik weet niet of het blijft staan, maar wel interessant door voor de lui om te weten.

  52. kapotte rits zegt:

    @ Carel

    Je zou het niet zeggen! Haha!

  53. @bottehond 23:20h
    Gaan in volle vaart Dijkshoer achterna.

  54. Martje zegt:

    De gekte heeft toegeslagen in media land. De zogenoemde BN’ers rollebollen over elkaar heen om Wilders en diens aanhang als Untermenschen af te schilderen.
    Mon Dieu, wat een wereld.

  55. ff repost gedaan van Botte’s ban-tegeltje. fuck ‘m.

  56. jelle zegt:

    @Joost
    BTW,
    is dat ‘n lekker wijf, die van BNR, waar je mee aan mocht schuiven?
    Blondje?
    Niels Scheithuis nog gesproken?
    Je hebt je daar redelijk kranig geweerd, in dat programmaatje.
    Nog iets gezegd over dat ‘t ‘n politiek proces was?

  57. kapotte rits zegt:

    Als Geert Wilders veroordeeld wordt, dan staan mensen klaar om dezelfde overtreding te maken.
    Binnenkort meer over deze standpunt bepaling.

  58. Johan zegt:

    @ jelle

    Inderdaad, een enigszins waardig alternatief voor de PVV is op dit moment niet aanwezig. Wellicht de integere Van der Vlies (SGP). Maar die stopt ermee hoorde ik onlangs..

  59. AJ - Raalte zegt:

    Langs deze weg wil ik graag alle aanwezige demonstranten hartelijk bedanken voor de gedane moeite!

    In gedachten was ik vanmorgen bij jullie, maar helaas woon ik te ver weg (en is de reis te duur!) om er zelf bij te kunnen zijn.

  60. Marjan zegt:

    Ik ben woest! Net P en W gezien. Met super detective de Vries, het geweldige fillempje van GS over de Wildersstemmerstokkies en de discussie over de kopvoddentaks. Tenenkrommend, maagomdraaiend en misselijkmakend!
    De Vries deed alsof Wilders het woord kopvodden had uitgedacht. P en W zijn zo slecht geïnformeerd, dat ze niet eens weten dat Wilders het kopvodden verhaal terug heeft gedraaid! Of ze hielden het bewust voor zich.
    Geen Stijl heeft het sowieso de laatste weken voor me afgedaan, nu helemaal…
    Ook ik heb overwogen op Powned lid te worden, maar ik ben blij dat ik dit niet heb gedaan.
    Wat een wanvertoning was P en W, dit is nog erger dan riooljournalistiek!
    Kunnen deze heren niet ’s voor een rechter gesleept worden?

  61. jelle zegt:

    @Johan
    Als de laatste integere democraat in NL ‘n StaatskundigReformistisch iemand is, is 150 jaar Liberalisme inderdaad overbodig geweest.
    Laat staan (voor de Rooien onder ons), Domela Nieuwenhuis.

  62. vinque zegt:

    Peter R. neemt Moskovitch de maat. Zelf werd hij beroemd door een deal met zware criminelen. Iets met een ontvoering ofzo en een boek. Dat is dan het niveau. (Persoonlijk had ik liever de Ankertjes gehad maar dat terzijde.) Hoeveel gevoelige info zouden die twee, de Vries en Bram, over elkaar weten? Kan nog een leuke confrontatie worden.

    -Wel grappig dat door die Somalische en haar verhaal de punten weer naar Wilders gingen.-

  63. D. G. Neree zegt:

    Jessica e.a., ik was er al om een uur of acht. klik op mijn naam en je ziet daar een kort verslag.

    Het was donker toen ik aankwam en moest een eind omlopen omdat alles afgezet was. Onder het viaduct stonden ME-busjes. Aan de “goede”(?) kant van het hek gekomen stonden er misschien 150 a 200 mensen. alles heel gemoedelijk, met elkaar pratend en fotograferend. Nette mensen, goed gekleed tegen de milde kou, vanaf in de twintig tot en met ouderen. groepjes vormden en mensen praatten met elkaar over waar ze vandaan kwamen en zo. Ik had met een aantal bloggers/reageerders afgesproken, en hebben wat gepraat en koffie gedronken. Er was idd veel pers en het verslag van Joost is correct en hilarisch eigenlijk. Ik denk dat de politie en de pers samen het aantal demonstranten overvleugelde De politie ging later wel heel irritant tussen de demonstranten in groepjes staan en druk heen en weer lopen. Ook met die borden werd constant heen en weer gezeuld. Waar dat nou voor nodig was weet ik niet.

    Een raadsel nog steeds is wie die borden gemaakt en gebracht heeft/hebben. Dat vraag ik me ook altijd af als ik bebaarde en schreeuwende mensen in een woestijndorp zie demonstreren met gloednieuwe plakkaten en buitenlandse vlaggen (die dan dus in de hens gaan).

    De mensen met wie ik heb gepraat en die ik heb gezien waren helemaal niet zoals Rutger en Geenstijl ze portretteren. Het is schandalig, dat ze hiermee de hetze tegen de PVV steunen. Als je op het filmpje van Rutger de mensen achter de geïnterviewden bekijkt, dan zie je dat het beeld dat hij schetst echt prut is. Puberale, semi-journalistieke viezigheid.

    Even tussen twee haakjes, Botte: Een pluim voor je reacties op Geenstijl (en ook die van een vermomd iemand die hier ook wel eens komt) Jij bent in je eentje 300 reaguurders waard. Je hebt precies gezegd waar het op staat en je ban is een laffe daad, waarmee Geenstijl bewijst net zo regentesk te zijn als de oude media en Powned nog erger wordt.

    Zoals gezegd dus: veel mensen ontmoet, waarvan een stel vaste bezoekers hier en dat heeft me goed gedaan. De gesprekken waren zoals we van de betere debaters hier en elders (DDS en SdJ) gewend zijn, hoewel natuurlijk wat meer timide dan in een tournooi met omlaaggeklapt vizier. Het ging er vreedzaam aan toe en ik heb geen wanklank gehoord. Tegen half elf zag ik Joost en heb me voorgesteld, de hand geschud, maar tegen die tijd had Joost het gehad met zijn kouwe tenen en taaide af.

    O en hulde Michiel Mans voor je opmerking over de NOS.

    Tja, dat was het zo’n beetje. Geen rellen, geen geschreeuw, geen gewelddadige confrontaties tussen bevolkingsroepen. Geen waanzinnige fanaten die tot geweld opriepen of met handenvol haatzaad strooiden. En zo hoort het.

    Ik ben blij dat ik geweest ben.

  64. Geert Geel zegt:

    Marjan, Peter R de Vries is een linkse clown. Ten eerste beweert hij dat Wilders na lang denken over hoe hij moslims het beste kon beledigen, op de proppen kwam met de term ‘kopvod’, terwijl iedereen die zo af en toe wat fora bezoekt weet dat dit woord al jaren in gebruik is, ten tweede beweert deze mislukte politicus dat je alles mag zeggen, als je er maar niet teveel gebruik van maakt. Anders gezegd: je mag alles zeggen, tenzij je Geert Wilders heet. Dan moet je vervolgd worden. Ja, zo lust ik er ook wel een paar.

    De Vries is gewoon een foute man met een succesvol tv-programma. Een ijdeltuit die op politiek gebied nooit iemand heeft kunnen overtuigen. En nu dus ook weer niet, De story of his life.

    Overigens niet te verwarren met een loser. Pas op! Maar je hoeft ook helemaal geen loser te zijn om totaal verkeerd te zitten. En Peter R. de Vries zit zo fout als een Jood die een voorbij schuifelende nazi onderdak biedt.

    Overigens is de verontwaardiging in het rode bolwerk P&W over de uitlatingen van Wilders natuurlijk volstrekt lachwekkend. Want als Wilders soortgelijke teksten had gesproken over het hakenkruis, dan had iedereen daar aan tafel instemmend geknikt. Had Peter R. de Vries zich zeker geen zorgen gemaakt over de mate waarin Wilders de nazi’s beledigd had.

    Wat dus betekent dat Peter R. ervan uitgaat dat islam inderdaad de religie van de vrede is. De hoofddoek allesbehalve een islamitische middelvinger is, maar een symbool van de moslimse vrouwenemancipatie.

    Nou, als dat niet zo treurig was, zou de term lachwekkend hier toch zeker op z’n plaats zijn.

  65. bottehond zegt:

    Johan zegt:
    20 januari 2010 om 23:23

    Pauw heeft een persoonlijke mail gehad van me, benieuwd of zijn IS en SP gedomineerde redactie die doorspeelt.

  66. Harde repliek want ik mag nog steeds mijn mening uiten volgens de nog geldende wettelijke regels.
    http://www.twitpic.com/yzfo4
    Nog wel.

  67. Johan zegt:

    @ jelle

    Liever een integere gereformeerde dan een laffe angsthaas als Nicolai.

  68. Christina zegt:

    @Martje: De gekte heeft toegeslagen in media land. De zogenoemde BN’ers rollebollen over elkaar heen om Wilders en diens aanhang als Untermenschen af te schilderen.
    Mon Dieu, wat een wereld.

    En niet alleen de BN’ers, kijk maar de reacties in de diverse dagbladen die morgen uitkomen. Is gewoon weerzinwekkend wat daar allemaal neergeplempt wordt door diverse gutmensen.

    Helaas kon ik absoluut niet aanwezig zijn, maar heb wel, in tegenstelling tot jullie, die dapper stonden te vernikkelen, alles gevolgd via livestream. Respect voor jullie dat je gegeaan bent en hartelijk dank. 3 februari a.s. 13.00 nieuwe kans.

  69. Marjan zegt:

    Geert Geel 00.01 uur

    Ik zie ook dat de Vries een egotripper van jewelste is, maar ik kan er niet zo goed tegen als er leugens worden verteld!
    Zelfs mijn eigen man zag de kwaadaardigheid van deze uitzending niet in.
    De pest is dat een groot deel van Nederland hier in stinkt, en dat vind ik het meest zorgelijke hiervan.

  70. @Bottewoefjes
    Hebben ze je een goed hok gegeven? Met een kluifje er bij? Anders zal mijn furie weerzinwekkend zijn tot in lengte van dagen. Sorry dat ik schimmig blijf. Zo ben ik. Schimmig en vluchtig.

  71. fjordman zegt:

    Benieuwd of men nog terugkomt op de verwijdering van Botte. Gelukkig is zijn laatste plempsel door wat copy+paste werk nog wel te lezen. GS graaft zijn eigen graf met slappe artikelen en foute reportages de laatste tijd. Zij staan nu met Wilders aan de verkeerde kant van het publieke debat. Dat was bij P&W pijnlijk duidelijk in beeld.

  72. Johan zegt:

    @ Marjan

    - Netwerk was geweldig. De regie mensen hadden geen grip op advocaat Hiddema.
    - NOVA en P&W waren gewoon ronduit kwaadaardig. Ze zullen het zelf wel niet eens door hebben. Ik denk dat een groot deel van het nederlandse volk nog steeds in een soort mentale gevangenis zit die na de 2de WO is begonnen en op zn hoogtepunt kwam eind jaren 60/begin jaren 70. Correct me if I’m wrong, ik ben geen historicus :-)

  73. D. G. Neree zegt:

    Verder wil ik zeggen, dat iedereen daar op persoonlijke titel was en de demonstratie niet in een politiek teken stond. Dat er, zoals door Kafka-Antifa extreem rechtse voormannen, zoals zij het stellen, tussen de demonstranten bevonden kan wel zijn, maar ze zijn door niemand uitgenodigd. Verder ken ik genoemde personen niet en vel ik er geen oordeel over. Zoals gezegd: eenieder was daar op eigen initiatief.

  74. Geert Geel zegt:

    Peter R de Vries lekte in 2005 ‘zeer compromitterende informatie’ over ’seksuele escapades’ van Fortuyn met ‘minderjarige Marokkaanse jongetjes. “Je moet die Marokkaanse jongetjes eerst neuken en dan het land uit sodemieteren”, was een uitspraak van Fortuyn, aldus de Vries.

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/193525/1/1/50/peter-r-de-vries-maakt-info-fortuyn-bekend.html

    Dat zegt genoeg over de intenties en moraal van Peter R, beste mensen. Wilders is gewoon een logisch nieuw doelwit.

  75. jelle zegt:

    @Joost
    Wàt hebben we hieruit geleerd?
    BNR heeft de hele ochtend de bewering dat ‘t ‘n politiek proces is(jouw bewering toch ook?) als belachelijk weggezet .
    Heb je daar nog even over gebabbeld met de redactie van BNR?
    Ik bedoel, iemand als Michiel NikkersKaarten, of de eerder door mij geroemde Niels Schijthuis?
    Ik bedoel maar, leuk gefriemel met die domme blondjes van BNR, maar heb je die G-spot daar durven aan te raken?
    Van dat “PolitiekeProces”?

  76. @D. G. Neree 00:31
    Nou, ja. LeCorbeau had het over een beul en dat woord was blijven hangen.
    Toen kwam ik er zelf een tegen. Het is achteraf eigenlijk meer een wezenloze kletsmajoor van lik-mijn-vestje maar het staat al gedrukt.

  77. @Geert Geel 00:31
    Dat was net het punt waar ik het met Fortuyn over eens was.
    De rest heb ik niet zo gevolgd natuurlijk…

  78. D. G. Neree zegt:

    Even voor de volledigheid van mijn verslagje:
    “Als je op het filmpje van Rutger de mensen achter de geïnterviewden bekijkt, dan zie je dat het beeld dat hij schetst echt prut is. Puberale, semi-journalistieke viezigheid”

    Hiermee wil ik niet zeggen, dat het beeld dat Rutger van de geïnterviewden schetst wel correct is. Hij haalt dingen uit de context en zet het in een vals licht. Als ik Geert Wilders was, zou ik in het contact met GS bijzonder op mijn hoede zijn. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. En Geenstijl zou zich wel eens kunnen vergissen in het aantal reaguurders dat PVV stemt, voorzover ze dan de stemgerechtigde leeftijd bereikt hebben. Zo schelden de reaguurders op dit moment eigenlijk zichzelf voor tokkies uit in hun GS-idolatie.

  79. @D. G. Neree 00:43h
    De PVV is al wel een station of 2, 3 verder opgeschoven denk ik.
    De columns van de parlementariërs zijn inmiddels op andere sites te lezen dat de lach-of-ik-schiet-site Spitsnieuws.

  80. Marjan zegt:

    Johan 00.24 uur

    Netwerk was smullen. Geweldig hoe Theo die dame in een hoek drukte, je zag dat ze het heel erg moeilijk had. Eindelijk eens een tegengeluid van iemand die toch niet voor tokkie wordt aangezien. Een verademing!
    Die mentale gevangenis is er zeker, maar er worden gelukkig ook steeds meer mensen wakker. ‘t Valt ook niet mee om mensen van een jarenlange linkse hersenspoeling af te krijgen, ‘t heeft bij mij ook wel even geduurd. Je moet eerst geconfronteerd worden met de ellende, wil je wakker worden.
    Maar de kwaadaardigheid ( goeie uitdrukking van je) van de MSM is misselijkmakend en tenenkrommend

  81. D. G. Neree zegt:

    psst… van Frikschoten, niet verder vertellen, maar het is gewoon ordinaire linkspam

  82. @D. G. Neree 00:49h
    Dan is ons nu vast een vreselijk lot beschoren… Wee ons!

  83. Daar nog in het tweeduister staande met zijn allen had ik maar één mantra in mijn hoofd: SCHANDE! SCHANDE! SCHANDE!
    Iemand had een dag of twee geleden n.a.v. de demo in de reacties geschreven op de Televaag punt nl:”Het is een schande dat dit nodig is!”.
    Dat spookt nog door mijn hoofd. Een schande dat dit nodig is.

  84. Piet Klont zegt:

    @Geert Geel 00:01:

    Wat weet je het weer voortreffelijk te formuleren, Geert!!
    Bespaart me een hoop werk.

  85. laura van der Storm zegt:

    Ik moet nog een heleboel lezen, maar toch….

    Ik was om 8.30 uur voor de rechtbank. We konden nog net door de hekken, daarna werden ze dichtgegooid. Er waren ongeveer 200 mensen. Ik ben geen tokkie, maar daar liepen ook geen tokkies.

    Ik woon in Zandvoort, waar bijna geen allochtonen wonen, dus in een witte wijk. Ik ben met pensioen en niet arm. Ik heb 3 kinderen waarvan 2 hoogopgeleid en 1 middelbaar opgeleid. Ik stond daar voor mijn kinderen en kleinkinderen.

    Ik zag voor de rechtbank gelijkgestemde mensen, die daar ook voor hun kinderen stonden.

    Pauw en Witteman is een schande, Geen Steil moet zich kapot schamen.

    Zij waren er niet….ik wel. Het barstte er van politie, politie te paard etc. ..er is geen onvertogen woord gevallen. Het enige wat je zag was een groep bezorgde mensen met een heleboel innerlijke beschaving.

    De media moet zich kapot schamen om dit niet te willen uitzenden. Wat een vooroordelen allemaal.

    Den Haag gaat versteld staan van de goedopgeleide en beschaafde mensen die PVV gaan stemmen. Ik ken er behoorlijk wat.

  86. D. G. Neree zegt:

    Helemaal eens met laura van der Storm.

  87. bottehond zegt:

    Misschien is Der Prozess een betere benaming, ome Joost?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Proces

    Denk daar goed over na.
    Bel Carel en Eddy desnoods…..

  88. bottehond zegt:

    @ Intellectuelen

    Itt Balkenende roepen we elkaar hier op om de islam niet te apologeren.
    Een ghoede saeck, Nederlandersch waardig.
    Het boeit me geen zier wie ons fascisten en islamofoben noemen.
    WIJ weten wie we zijn.
    Vrije Burgers.
    MSM journalisten als ome Joost en oom Carel en neef Stan die een afwijkend maar doorleefd eerlijk standpunt in durven nemen zijn mijn helden.
    Laten we ambitieus zijn en álle verboden en geboden die de relifundamentalisten ons Vrij Nederland opgelegd hebben aan te vechten.
    Te beginnen met de antirookhetze.
    Waar is het GS van ooit gebleven??

  89. D. G. Neree zegt:

    Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zegt:
    21 januari 2010 om 00:49

    Rutger filmde wel zijn trip naar Engeland. Een volgende keer zou een filmpje, zoals het laatste misbaksel, minder gunstig voor hem uit kunnen pakken. Het mag dan wel zo zijn, dat GS iedereen in de zeik neemt, ze zouden kunnen weten dat ze zich hiermee in het kwaadaardige kamp Wilders/PVV-bashers scharen.

  90. bottehond zegt:

    Geert Geel zegt:
    21 januari 2010 om 00:31

    Doe jij voortaan op mijn verzoek rustig met ome Carel?
    Jij begrijot zijn belang kennelijk niet altijd even scherp.
    Back off, dus.
    Als je wilt.

  91. Michiel Mans zegt:

    Ik zag dat Botte bij GS gebanned was. Wat een bekrompen kleuters daar. Inmiddels wel een aardige mix aan reacties in de diverse draden die er daar nu lopen. Ben er nu ook eh..lid geworden en ga morgen maar eens wat posten daar. Voor zolang het mag…

    Heel, heel leerzaam geweest vandaag. In veel opzichten. Wel jammer dat het samen met Lucida de politiepaarden suiker voeren nog geen vertederende slijmfoto ergens heeft opegeleverd. Zo van “zie je wel, die Tokkies sijn wel liev” of zo.

  92. bottehond zegt:

    D. G. Neree zegt:
    21 januari 2010 om 01:28

    GS mag niet wegkomen met dit verraad aan de Vrije Burger.
    Ik heb vandaag heel veel supertoffe en weldenkende Menschen gesproken daar, ik neem het voor ze op, want wat GS deed is van het allerlaagste allooi.
    http://www.youtube.com/watch?v=hzTeLePbB08

  93. bottehond zegt:

    Michiel Mans zegt:
    21 januari 2010 om 01:30

    Gegroet, Vrije BurgerT.
    http://www.youtube.com/watch?v=bd2B6SjMh_w
    U aint crazy, by far.
    U just know 2 much.
    Ghe

  94. bottehond zegt:

    http://www.refdag.nl/artikel/1457850/Wilders+Ik+wijd+mijn+leven+aan+verdediging+vrijheid.html

    Het verzwegen, maar béste interview van 20 januari 2010.
    Remember 31 november!

  95. Josef K. was ook maar een Einzelgänger die in beeld kwam bij het systeem. En dat is precies wat er anders moet heden ten dage. Je kan je kop vrijwillig op het hakblok leggen. Maar je kan ook achter blijven en vanuit de nevelen dat systeem bestoken en onderuit halen. Ieder zijn ding. Maar “opgeven” is een woord wat uit de vocabulaire is verbannen. De grens moet daar liggen waar het systeem en de islam het nakijken hebben. Dàt is de enige manier. Het is hard en onverdraagzaam. Maar wij hebben er niet voor gekozen. ZIJ hebben de regels bepaald.

  96. bottehond zegt:

    http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=5374

    Establishmentpopulist.
    Heeft haersma buma deze doorzichtige volksmenner ingehuurd?
    Mismanagement alom.
    Nu zelfs bij het CDA dat bijna een decennium parasiteerde op de executie van Pin….
    Nederland is volledig op drift.

  97. Henk zegt:

    Als Ik hier lees wat er allemaal gebeurd is word Ik helemaal kotsziek bij de volgende zaak ben Ik er bij wat er ook gebeurd winkel open of winkel dicht hier gaat hij verdomme dicht de volgende keer ben Ik er bij wat er ook gebeurd

  98. bottehond zegt:

    Henk zegt:
    21 januari 2010 om 01:41

    Relax.
    De Groenen hebben jou nodig.
    Zelfde oorlog, ander front.
    Jouw inspanningen worden door Iraniers die ik spreek en mail steeds opnieuw geroemd.
    Wij zijn deze klus aan het klaren.
    Dus: relax.

    http://www.youtube.com/watch?v=8UkKTlzyLhQ

    Doe jij maar waar jij toe geroepen bent :-)
    Goed Mensch.

  99. Henk zegt:

    bottehond zegt:
    21 januari 2010 om 01:48

    Tranen in mijn ogen Ik weet wat de groenen zeggen maar er zijn meer fronten

  100. Wat GS vandaag uitstiet als een voor hen voorspelbare ruft getuigt van geen enkel besef van realiteit. Daar gaan ze dan ook prat op. Tot het moment dat er met de jurisprudentie in de toekomstige totalitaire reli-staat een verbod komt op de tekstuele Reintje de Vos gezangen van de heer Pritt Stift, Von Pruisen en Mutsaerts. Maar dan zitten ze al hoog en droog in het hoerenbestel van de publieke omroep aan de tiet van de subsidiekraan te lurken en kan GS als irrelevant door de plee gespoeld met elk gemak van de wereld zoals hun voorbeelden VPRO en BNN, maar met dit verschil dat die nog een punt wisten te maken voor hun vervlakking in het bestel. GeenStijl doet dat al op voorhand kennelijk. PowNed zal een dood geboren kind wezen.
    Superjan…laat me niet lachen zeg…

  101. bottehond zegt:

    http://www.youtube.com/watch?v=-X_mGWOHEKY

    We zijn verkeerd bezig, daartoe gedwongen door verkeerde aannames.
    Het Westen mot rap bij zinnen komen

    * slentert mand in *

    Zwaai, ome Jeaust!

  102. bottehond zegt:

    @ Joost

    Tegen Haroon Raza, de prada islamofascist pur sang, mot je gewoon zeggen dat je weigert met fascisten in debat te gaan.

  103. Joost zegt:

    Botte,
    Je kent me. Ik sta bij iedereen te kwispelen.

  104. Er werd me de vraag gesteld waarom we VanFrikschoten niet hebben gezien vandaag. Er zijn diverse mensen geweest die in contact wilden komen en ik wil hierbij aangeven dat ik dat heel aardig vind en waardeer. Ik kies er echter voor om als een kameleon aan het behang te plakken. Het media circus had ik al verwacht en ben ik zorgvuldig uit de weggegaan. Dat knippen en plakken kende ik al namelijk. Ik heb geen enkele behoefte om met mijn postzegel in de krant te staan voor enkel dat gegeven. Ik heb meer te vertellen en dat doe ik op mijn manier, samen met een aantal kanjers, op deze site onder andere en op de AP.
    Er is geen enkel belang mee gemoeid een foto, film of wat dan ook te zien van die verschrikkelijke VanFrikschoten. Dat is de vrijheid die ik verkies.
    Op één uitzondering na heb ik niet de geringste behoefte om bijvoorbeeld een Joost of een reageerder op zo’n gelegenheid de hand te schudden.
    Als dat zo moet zijn dan neem ik wel persoonlijk contact op als de omstandigheden daar toe nopen.
    Vergis je niet: mijn spectrum gaat van Osama Bin Laden via Breedveld tot aan de meest fucking die hard blood and honour nazie.
    Het gaat om de dialoog. De dialoog die vandaag terecht stond met het oogmerk haar in te perken en strafbaar te stellen.

    Het was me op voorhand duidelijk dat hier stelling werd genomen door partijen die onder de gordel zouden slaan door foto’s te nemen en mensen met naam en toenaam aan de schandpaal te nagelen. De evidente malloten hebben ze te pakken nu. De rest zit in het archief en zal onherroepelijk voor den dag komen ooit voor verdere affakkeling.

    In dit enge land, waar toe Nederland is verworden, is het beter dat sommigen onzichtbaar blijven. Dat mag overdreven klinken maar het is nooit weg een Great Pretender in de gelederen te hebben als achterhoede.

    Ik lieg alles bij elkaar en daarom ter meerdere eer en glorie van mijn entiteit een liedje als doekje voor het bloeden:

  105. En Ehsan Jami is gewoon een lekker ding. Punt!

  106. Joost zegt:

    Ome Botte:

  107. bottehond zegt:

    Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zegt:
    21 januari 2010 om 03:02

    http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=7369

  108. Joost zegt:

    Frik, niet dat ik verwacht een antwoord te krijgen, maar:
    Was je er nou? En zou ja, zag je ons wel?

  109. Je had best wel een leuk bordje, Joost. Maar heb jij maar één kleur viltstiften?

  110. bottehond zegt:

    @ uncle Joe


    Verdiep je maar es in haar geschiedenis…

  111. jelle zegt:

    Michiel Mans zegt:
    21 januari 2010 om 01:30

    Achteraf zou je kunnen bedenken:
    waarom geen demonstratie op de Dam?
    Jij had daar ooit ‘t lef voor.
    De PVV niet.
    En ook Joost gaf al aan dat ie ‘t na 09.00u wel voor gezien zou houden, aan die Parnassiaweg.
    We’re all waisted!
    1 grote schijnvertoning, die demonstratie bij dat gerechtsgebouw.
    Alle hulde aan degenen die daar nog konden geraken, maar GVD, als ‘r èrgens, in Amsterdam, tegen de Jodenhaat, tegen de haat tegen Untermenschen als wij gedemonstreerd moet worden is ‘t op De Dam, slechts ‘n paar honderd meter verwijderd v/h Anne Frank-huis, slechts ‘n paar honderd meter verwijderd van Vrankrijk, het broeinest van sympathisanten met JodenAanHetGas-schreeuwers.
    (Maar ‘t zou zo maar kunnen dat De Dam, het Museumplein slechts gereserveerd kan worden door dat soort schreeuwers als René Danen, Els Lucas, Pechtold)

  112. Ja, ik was er.
    Alhier een cursus van één deeltje ter lering:
    “How not to be seen”

  113. Joost zegt:

    Frik,
    Een fascinerende gedachte. Op één van de foto’s die ik daar maakte, sta jij.

    En jelle:
    Ik was er van half negen tot en met half 11.

    Op die vorige demonstratie tegen de islam op de Dam waren er 20. Toen was ik er ook.
    Het gaat dus vooruit. Zo moet je dat zien. Positief.

  114. jelle zegt:

    Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zegt:
    21 januari 2010 om 01:56

    GS en Powned waren allang deaud, heur.
    Du moment dat ze met hun campagne veur hun Publieke zendgemachtinkje begonnen en Oeweessie zich publiekelijk inlikte bij de publieken rook ik de rat al.
    En dan nu ach en wee roepen omdat Rutger Bakkum iets audio-visueels verveelie doet met ‘n paar malloten die hij uit het steegje van Joost pikte?
    Ik zei toch?
    Maak zelf ook opnamen, geluid of video, als er iemand uit het gepeupel uitverkoren wordt om zijn zegje te doen in de Publieke Genotsknots.
    Hopelijk zijn er toch ‘n paar menschen zo slim geweest.
    En verschijnen er binnenkort wat “alternatieve” beelden en geluiden op Internet.

    @ Jeaust
    Nogmaals,
    wat vonden jouw collega’s bij BNR van jouw stelling dat ‘t proces tegen Wilders eigenlijk ‘n politiek proces is?
    Of werd jij daar niet meer mee lastiggevallen?

    Zo,
    dit was de eerste en laatste keer dat ik mij even aan dat irritante “heur” of ” deaud”, of “Jeaust” etc. schuldig heb gemaakt.

  115. bottehond zegt:

    Dit is uit jouw tijd,
    Snor het Waterloo van Leon Verdonschot “vs” Iggy Pop es Op
    Een relevante casus

  116. Ik zit een beetje vast in de gedachte aan die goddelijke Ehsan Jami. Het lijkt me verstandiger dat ik me maar even ga afzonderen.

  117. Piet Klont zegt:

    Hangjeugd, midden in de nacht.
    Schandalig!

  118. Joost zegt:

    Eerder was dit mijn tijd, Botte.

    Een heel vreemd bandje. Maar vooral: Wat had die vent een vreemd hoofd!

  119. @Joost 04:03h
    Dit doe je met opzet.

  120. bottehond zegt:

    Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zegt:

    Ehsan Jami is de personificatie van het Nederland van de toekomst.

    http://www.lyricstime.com/the-bad-seeds-and-nick-cave-messiah-ward-lyrics.html

  121. jelle zegt:

    @Joost
    Mijn god,
    Joost!
    Ik was daar ook, toen, op de Dam.
    We demonstreerden toen toch niet tegen de Islam, Joost?
    We stonden daar uit solidariteit met de Denen, toch?
    Omdat we ‘t verschrikkelijk vonden dat Deense cartoonisten en Denemarken ‘t gewelddadige mikpunt waren van Jihadisten all over the world?
    Maar leg dat maar ‘ns uit aan de gemiddelde BNR-trut.

  122. Joost zegt:

    jelle,
    O ja, dat politieke proces. Er was niet zo heel veel tijd om dat uit te leggen. Het was een inbelprogramma. Maar volgens mij heb ik wel gezegd dat het draaide om de democratie, en dus eigenlijk om de macht, en dat die vrijheid van meningsuiting eigenlijk minder relevant was. Of ik daarbij de term ‘politiek proces’ heb laten vallen weet ik niet meer.
    Frik,
    Ja met dat soort filmpjes vergaat je iedere lust, niet?

  123. @bottehond 04:15h
    Daar teken ik voor. Met volle overtuiging.
    De Nederlandse helden van de vrijheid komen uit de donkerste spelonken van de wereld. Ayaan, Ellian, Jami. En men heeft hier stront in de oren schijnbaar.
    Listen to the wise men!

  124. Joost zegt:

    jelle,
    Nee, Denemarken, dat moet een andere keer geweest zijn. dit was puur anti-islam.

    Botte;
    die snor! My God!

  125. @onwetenden
    Frederick Bulsara was van Zanzibar en als Moslim afvallig.
    Stukje insight view in de psyche van een Frik en zijn universum!

  126. Nou, daar zit ik dan. Met mijn goeie gedrag. Alle hoop is nu wel zo’n beetje de grond in geslagen.

  127. Bas zegt:

    Met de gift of the gab in je bek geboren zoals die pioen van G.S kan het zelfs gebeuren dat een minister geen weerwoord heeft op vragen een marktkoopman waardig.
    De problematiek was serieus en had met verloedering te maken waar G.W om de koek komt kijken door de oorzaken en veroorzakers.
    De oorzaak had nu een vervolg met deze rechtsspraak en kon m,n ogen niet geloven toen ik het lulletje van G.S dezelfde tactiek zag toepassen op landgenoten die gewoon deden, en zonder geweld, wat hun recht was.
    Dat kunstje moet hij eens flikken als het linkse of laat staan vrede mensen die boos zijn, en ze dan met vragen bestoken zoals hier gebeurde.
    Dan zijn het mensen zoals wijlen v. Gogh die het deden wat hem 6 voet onder bracht.
    Elke lul in deze tragikomedie weet dat, dus pakken ze de slachtoffers om eens lekker goedkoop te lachen wat dus niet gebeurde.
    Embarrassment wel als je door dit soort goedkope ma flodder kolder belachelijk gemaakt word terwijl zoveel op het spel staat.
    Zelfs bij P&W sloeg P grijs uit toen een aanwezige uitlegde dat er een Koran is waar alles instaat en met overslaande stem snel van onderwerp veranderde toen belachelijk maken niet lukte.

  128. Bas zegt:

    Een demonstratie van boze mensen en G.S als scherpe vragen steller om dat gedeelte van de bevolking die het niet snapt op de hoogte te houden.
    Waar ik ze nooit zie is als de gewoon gelovige, niet extreem, demonstreert.
    De extreem is te bezig met moord en geweld en heeft geen tijd voor halfzachte idioten zoals de gewone maar dit terzijde.
    De gewone is de cream de la cream en marcheert met de rijen vast gesloten en de borden hoog als het weer zulke tijd is wat toch een bloeitijd van vragen en lachen zou moeten zijn voor de ongelovige G.S telegraaf pioenen.
    Nix van dat alles, verder als veilig achter een schutting boe roepen komen ze niet en duid op het zelfde Freek Paus probleem van niet never on Sunday maar gewoon hufter gedrag met the smell of money in de neus.

  129. de^mol zegt:

    Wilders op de zitting: “Als iets waar is kan het toch niet strafbaar zijn?”

    Spijker/kop. En in een volwassen land zou hij niet de mond worden gesnoerd wegens ‘kwetsen’ en ‘haatzaaien’, maar zou er gewoon worden gezegd dat-ie peop praat, gevolgd door argumenten waarom het niet klopt wat-ie zegt. Dat ze dat dus niet doen, bewijst eigenlijk al dat wat-ie zegt klopt. Ze hebben geen argumenten, Wilders heeft die natuurlijk wel, en kan de voorbeelden zo op tafel leggen. Maar dat vinden ze ook gevaarlijk, ze gaan niet inhoudelijk met hem in debat over wat er nou in koran en MK staat, dus het enige wat overblijft is hem simpelweg de mond te snoeren met vage begrippen als ‘beledigen’ en ‘haatzaaien’, de simpele burger snapt dat toch niet dus komen ze er mee weg…

  130. Mekker zegt:

    Eh, mijnheer Niemoller; k zie nu ineens hoe grijs ik ben geworden. Daar gaat mijn jeugd..

  131. wout eenhoorn zegt:

    Misschien wel interessant om eens de site Angeltjes in Vlaanderen te bezoeken. Daar ontdek je dat Wilders ook in België aanhangers heeft.

  132. René zegt:

    Ik vond het een ontroerende demo. Was er van 8.20 tot 10.15 en ben blij dat ik er ben geweest.

  133. kapotte rits zegt:

    Ik heb ook niks tegen MOFlims, maar wel álles tegen MOFlims in Nederland! Zonder MOFlims geen is lam!

    Een MOFlim in zijn zandbak interesseert mij minder dan het stof onder mijn schoenzolen.

  134. kapotte rits zegt:

    @ Prof. Drs.

    ‘Zij hebben de regels bepaald’, en dat kan alleen door totale remigratie gecorrigeerd worden.
    Alles wat wij accepteren is niet minder dan een nederlaag.

  135. kapotte rits zegt:

    @ Jelle

    Zou het kunnen dat niet alleen onze tegenstanders onze vijand zijn, maar zelfs de staat?

  136. kapotte rits zegt:

    @ Botte 4:15

    Van een NL zonder Nederland?

  137. Hammar zegt:

    Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten zegt:
    21 januari 2010 om 04:26

    @onwetenden
    Frederick Bulsara was van Zanzibar en als Moslim afvallig.
    Stukje insight view in de psyche van een Frik en zijn universum!

    Professor doctor! Wat maak je me nou! Freddy was van Parsi komaf!
    Vind jij Ehsan Jami eigenlijk ook wel een lekkere knul? Het lijkt soms wel alsof dat niet gezegd mag worden. Hij is niet zo ravissant mooi als de jou ongetwijfeld zeer bekende Wissam Hannah of Mohammed Chamseddine, dat zijn dan ook Libanezen, maar het is toch een appetijtelijk stuk Pers. Vind ik wel.

  138. Raaf zegt:

    Zojuist even BNR geluisterd

    Shit man wat een gigantische enge man op het laatst.
    Ik zag het witte laken over Theo weer liggen.

  139. @Hammar 22:38h
    Ok, maar geboren op Zanzibar.
    En ja, ik geef het hier gewoon ruiterlijk toe: Ik vind Jami een heel knappe jongeman om te zien, welbespraakt, lef en een volhoudertje. Zo’n hertje moet wel heel erg raar gaan doen wil ‘ie bij mij nog stuk kunnen gaan. Kortom: een prachtig mens en we mogen God op onze knieën danken dat we zo’n joch aan boord hebben in dit land.

  140. kapotte rits zegt:

    @ Prof. Drs.

    Ik heb de tijd zonder uw jami nog meegemaakt. Ik kan niet zeggen dat ik dat als een gemis ervaar. Een ding staat vast: alle gasten bij elkaar is een heel dure grap, zo duur dat niemand de prijs kent. Wat wel bekend is, het aantal Nederlanders dat omwille van verrijking het leven liet!

    Ja, we zijn veel doden rijker! Een onbetaalbaar genot!

  141. Hammar zegt:

    @ de Professor Doctor

    Ah, a sweet fire, what coalless burns…..

Boeken

Koop mijn boeken bij Bol.com Koop mijn boeken bij Bol.com
Klik hier voor een overzicht van mijn boeken