Een gotspe: de koningin en de minister van justitie zijn vandaag bijeen met maar liefst 13 moslimorganisaties om aandacht te vragen voor verdraagzaamheid en respect tussen de mensen. Hiermee sanctioneert onze staat dus op het allerhoogste niveau een godsdienst die onze rechtstaat ondermijnt, schrijft Ronald Reuderink.

royalty-queen-beatrix-364391-l


In Vrijheid Verbonden?

-door Ronald Reuderink-


Hare Majesteit de Koningin woont 25 januari 2010 in Utrecht de bijeenkomst ‘In vrijheid verbonden’ bij.

Zes religieuze en levensbeschouwelijke stromingen in ons land vragen daar aandacht voor verdraagzaamheid en respect voor de verschillen tussen mensen.

Zij gaan bevestigen en verklaren, dat o.m. islam  (en hindoeisme) staan voor:

-de unieke waardigheid van de menselijke persoon
-de integriteit/onschendbaarheid/beschermwaardigheid van alle mensen
-bevorderen van gelijke bestaansmogelijkheden
-de gelijkwaardigheid van alle mensen.

De bijeenkomst wordt, zo staat er, georganiseerd om ‘de waarde en rijkdom van de levensbeschouwelijke en religieuze verscheidenheid in Nederland te benadrukken en te benutten.’

Centraal daarbij staat het thema ‘Wat verbindt ons en waar moet het heen.’ Sprekers zijn minister van Justitie dr. E.M.H. Hirsch Ballin en de burgemeester van Almere, mevrouw A. Jorritsma-Lebbink, die spreekt als voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Het hele gebeuren wordt in de media praktisch genegeerd. Alleen het  Reformatorisch Dagblad vermeldde het op 8 januari:
http://www.refdag.nl/artikel/1455400/Koningin+naar+In+vrijheid+verbonden.html De gegevens zijn met nogal wat commentaar ook vermeld op:

http://torayeshua.nl/cms/?p=706

Of, korter, bij

http://www.amsterdampost.nl/proclamatie/

N.B. De zes religieuze en  levensbeschouwelijke stromingen in ons land worden daarbij vertegenwoordigd door in totaal 23 organisaties. Het gaat om 13 islamorganisaties, 1 Joodse,  1 Hindoeïstische, 1 Boedistische,  1 Humanistische, 5 Christelijke en 1 interreligieuze.

De levensbeschouwelijke stromingen (geschat op tussen de 40% en 55% van de bevolking) worden dus vertegenwoordig door slecht één organisatie.

Verdraagzaamheid en respect voor de verschillen tussen de mensen mogen niet misbruikt worden om schendingen van de Grondwet van Nederland en het Europese Verdrag van de Rechten van de Mens (EVRM) met de mantel der liefde te bedekken.

De koningin vertegenwoordigt de staat der Nederlanden en is het symbool voor onze grondwet en het EVRM. De Minister van Justitie is de eerst verantwoordelijke.

Wat voor signaal wordt door hun aanwezigheid afgegeven?

Volgens de grondwet en EVRM mag iedereen vrijelijk in Nederland van godsdienst of levensbeschouwing veranderen zonder bedreigd te worden of erger. Gaan nu alle religieuze en levensbeschouwelijke stromingen in Nederland dit in het kader van voornoemd respect en verdraagzaamheid uitdragen?  Dat lijkt niet te verwachten. De koran eist bijvoorbeeld dat afvallige islamieten gedood moeten worden.

Door hun aanwezigheid sanctioneren de koningin en de Minister van Justitie dit.

Dit lijkt mij een ernstige schending van de grondwet.

Zoiets geldt voor meer.

In dit land mogen imams op grond van de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging én op grond van de vrijheid van meningsuiting imams haat zaaien tegen homo’s. Hierbij botsen vooral de grondwetsartikelen één (anti-discriminatie) en zes (vrijheid van godsdienst en levensovertuiging) met elkaar. Het lijkt mij staatsrechtelijk onjuist dat de Koningin en de Minister van Justitie een signaal afgeven dat dit wel gedoogd mag worden.

De gelijkwaardigheid van de mensen houdt ook in dat mannen en vrouwen gelijke rechten en plichten hebben. Gaan imams nu ook de boodschap verspreiden dat de getuigenis van één vrouw gelijk is aan die van één man? Zo niet, geven de Koningin en de Minister van Justitie door hun aanwezigheid dan niet een heel verkeerd signaal af? Is dat zelfs  staatsrechtelijk wel geoorloofd?

Deze zaak is juist extra prangend omdat notabene het Europese gerechtshof voor de Rechten van de mensen in 2003 heeft geoordeeld dat “dat de sharia niet verenigbaar is met de fundamentele principes van de democratie” en in 2004 “dat de bepalingen van de sharia, onder andere betreffende strafrecht, lijfstraffen en de positie van vrouwen in het geheel niet verenigbaar zijn met de seculiere rechtsstaat en de Verdrag (= het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens)”

Bron:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia (Refah vs. Turkey, 13 februari 2003 én Leyla Şahin vs. Turkey, 29 juni 2004)

Integreren in de Nederlandse samenleving houdt in dat je onze waarden en normen zoals vastgelegd in de grondwet aanvaardt en er naar leeft én naar mag leven. Maar er zijn in Nederland bijvoorbeeld mensen van islamitische afkomst die geen islamiet zijn. Zij die daar openlijk voor uitkomen worden vaak bedreigd en moeten onderduiken. Anderen komen er niet uit de kast en moeten in Nederland anders leven dan volgens hun levensbeschouwing. Ook o.a. islamieten die homofiel zijn, worden of bedreigd of durven niet uit de kast te komen. Er zijn islamitische vrouwen en meisjes die bedreigd worden met  eerwraak, of ze zijn er zelfs slachtoffer van geworden. En er zijn joden die in sommige delen van Nederland niet meer met een keppeltje op durven te lopen, of bedreigd worden omdat ze joods zijn. Sommige joden zijn zelfs uit hun huis weggepest.

Juist deze mensen hebben recht op morele steun van de staat. Dat is voor hen zelfs van levensbelang. Maar in plaats daarvan worden zij nagetrapt door zes religieuze en levensbeschouwelijke stromingen in ons land, die gaan  bevestigen en verklaren, dat o.m. islam  (en hindoeisme) staan voor:

-de unieke waardigheid van de menselijke persoon
-de integriteit/onschendbaarheid/beschermwaardigheid van alle mensen
-bevorderen van gelijke bestaansmogelijkheden
-de gelijkwaardigheid van alle mensen.

Een gotspe.

De overheid moet uitgaan van de feiten. Met wensdromen help je deze mensen niet. Juist daardoor zullen ze als tweederangsburgers behandeld blijven worden. Als de staat dat tolereert, worden de grondwet en de rechtstaat ondermijnd.


87 reacties op “Koningin onderschrijft islam”

  1. van Woelderen van Haeren van Wierdingen zegt:

    Tja,Ronald,ik verwacht van de exponenten van dit regiem,waar von Amsberg-von Lippe Biesterfeld uitdrukkelijk deel van uitmaakt op het terrein van misleiding en zelfislamisering,alles.
    Dit onfrisse, schijnheilieg toneelstuk, zal wel dun verslagen worden,omdat vele Nederlanders wel weer over hun nek zullen gaan,als de valse retoriek
    uit de geluidspleten van Ernst Hirsch Ballin en von Amsberg rolt.
    Je mag hopen,dat het maandag gaat onweren en wel zo intens,dat deze
    konkelende elite niet meer te verstaan is, met stomheid geslagen wordt en in haar eigen leugens stikt.Maar het zal alleen maar een beetje sneeuwen vrees ik.. …

  2. kapotte rits zegt:

    Het is de hoogste tijd dat er georganiseerd gaat worden, want de mensen voor de vrijheid moeten maar eens terugslaan.

    Ik noem een voorbeeld: als de sharia strijdig is met democratische waarden, waarom zijn dan niet op grond van artikel 20 of 21 van de Grondwet mosketen verboden.
    Mensen die de vaste overtuiging hebben dat de tijd voor staren voorbij is moeten aan joost maar mijn adres vragen.
    Als links de hele samenleving naar de kloten wil helpen, danmoeten wij links toch naar de kloten kunnen helpen!

    Leve de republiek

  3. Linda zegt:

    wel laten we eerlijk zijn ,welke burger in Nederland neemt wie dan ook welke minister en de keuniging en haar larven nog echt serieus?… Maar enkelen hoor…. je kan het de keuniging niet echt kwalijk nemen ,dat heulen met de vijand… tis blijkbaar erfelijk :)

  4. Piet Klont zegt:

    Puur hoogverraad!
    Bilderberg gewauwel.

  5. Richy zegt:

    Alhoewel de min. pres. verantwoording draagt, zou ze weigeren hier aan deel te nemen, als ze het hier niet mee eens is.
    Je mag dus veronderstellen dat de koningin achter het motto van de conferentie staat.
    Inderdaad een bedenkelijke ontwikkeling.

  6. nedrealist zegt:

    Uit hoeveel gradaties bestaat het fenomeen landverraad? Mij is het één pot nat. Hoe lang laten wij, hardwerkende en belastingbetalende burgers, ons nog schofferen door een islamofiel koningshuis en christendwepers met dubieuze agenda?

    Wellicht een idee dat de Bea-bende politiek asiel aanvraagt bij de familievrinden in Jordanië. Kunnen ze direct een goed woordje doen voor de CDA-, D66-, Groenlinks- en PvdA-landverraders die in hun glibberige kielzog volgen.

  7. Iedereen loopt de hele dag dan wel op de koningin te fitten maar de verantwoordelijke is Jan Peter Balkenende. De koningin kan zich niet verdedigen als staatshoofd. De minister-president wel en het lijkt me wenselijk dat dit aangeschoten stuk wild dat dan maar eens gaat doen in de kamer.

  8. marx zegt:

    Praten met moslims is onmogelijk. heropvoeden of uitzetten is de enige oplossing om onze joodse waarden te beschermen.

  9. Hammar zegt:

    Ik dacht dat dit een satirisch bedoelde grap van prof.doc. G.B.J. van Frikschoten was. Is dit echt?

  10. Caroline zegt:

    Ik begrijp werkelijk niet wat de koningin bezielt, niet omdat ze met twijfelachtige types optrekt, want dat is niet echt nieuws, maar omdat ze het zo openlijk doet en op een manier die het draagvlak voor de monarchie ondermijnt op een manier die op zijn minst dom te noemen is. Dom dus, en niet maar een beetje.

    Ik stond altijd neutraal tegenover de monarchie, ik bedoel, ik was en ben er op principiële gronden tegen, maar ach, echt last meende ik er niet van te hebben, dus als mensen er nou aardigheid in hebben, waarom niet? En bovendien, wie zou president moeten worden? Nou, die laatste vraag heb ik inmiddels beantwoord: geen politicus maar iemand die zijn/haar sporen heeft verdiend bijvoorbeeld als wetenschapper of kunstenaar of schrijver of huisvrouw, kortom, iemand met wie je voor de dag kunt komen. Enfin, iemand op wie we allemaal wel zouden willen stemmen, want de president wordt natuurlijk gekozen (veel zin heeft dit alles niet met de afschaffing van de democratie met de EUgrondwet en de inlevering van onze soevereiniteit, maar laten we het spelletje maar meespelen, dat we nog een land zijn en niet een provincie).

    Ik vraag me in gemoede af wie de koningin eigenlijk adviseert, want er gaat geen dag voorbij dat zij -als ze in de publiciteit komt- de plank niet mis slaat op een manier die bij mij op zijn best ergernis wekt. Iedere kersttoespraak is weer beledigender en aanmatigender dan de vorige, ieder als prinses aangeworven burgermeisje weer minder verkieslijk dan de vorige. De majesteit heeft het duidelijk niet in de hand, en er blijkbaar geen idee van dat, zonder hartelijke instemming van het volk, er gewoon straks geen koningshuis (anders dan in Mozambique of Argentinie) meer is, want genoeg, dat is echt wel eens een keer genoeg.

    Afgelopen woensdag liep ik door de Wibautstraat toen er een stoet van auto’s met politiebegeleiding voorbijracete, beduidend sneller dan daar mag. Het was onze majesteit, en ik kan me de tijd nog herinneren dat niet met dergelijk machtsvertoon (dat is het als je de voor ieder ander geldende regels overtreedt zonder enige noodzaak) werd gehandeld, maar ook AA auto’s zich redelijk aan de regels hielden. Nog voor ik het me realiseerde had ik het al gedaan: in diep respect mijn rechterarm gestrekt om haar op passende wijze te groeten, althans op een manier waarvan ik inmiddels vermoed dat zij die aangenaam zal vinden, want een goede onderdaan, dat ben ik natuurlijk wel. Vervolgens schrok ik eigenlijk wel van wat ik net gedaan had, want zulke dingen, die doe ik ‘eigenlijk niet’, en dat ik behoefte had het te doen, daar was ik nooit opgekomen als die behoefte niet gebleken was uit het feit dat ik het deed. Mijn lief vertelde ik het pas de volgende morgen, ik schaamde me toch een beetje voor deze actie, hoewel als gezegd het machtsvertoon en ‘fuck you’ gehalte van de processie blijkbaar iets bij me wakker maakte waarvan ik niet eens wist dat het in me sluimerde. Lief meende vervolgens dat ik het gedroomd had, maar ik denk het niet. Voeg daarbij dat ik die dag bij de rechtbank was geweest, en de adrenaline nog hoog zat om met Joost te spreken, en voor je het weet groet je op een manier die nieuw voor je is.

    Maar dat roept de majesteit dus op, dit soort gevoelens, dit soort gedrag. En blijkbaar heeft ze er, gezien het feestje en de genodigden mogen, nog geen genoeg van, haat te zaaien bij mensen zoals ik, die voordat zij zich zo manifiesteerde als zij de afgelopen jaren gepast acht, geen seconde ook maar ooit aan of over haar na dacht.

    Maar wat ik me dus echt afvraag is wat de bedoeling van dit gedrag is, er moeten toch mensen in haar omgeving zijn die haar kunnen vertellen dat de populariteit van het koningshuis met de dag afneemt door alle rare strapatsen waarop we worden getrakteerd. Zij zou toch moeten kunnen inzien dat ze de poten onder haar eigen troon aan het afzagen is? Waarom doet iemand zoiets? Ik snap er helemaal niets van, blijkbaar omdat het er bij mij niet in wil dat de majesteit zoveel minder slim zou zijn dan als zij altijd wordt afgeschilderd door ‘mensen die het weten kunnen’. Raadselachtig.

  11. @Hammer
    Ja, helaas is het echt.

    Ik zou er heel wat voor over hebben om in de kamer vanaf de kansel de minister president wat zuivere feiten en vragen te presenteren vanuit het Christendom waar zijn partij voor zegt te staan.
    Want hij kàn dit niet verantwoorden. Ik verwacht dan ook vanuit de PVV en SGP een door de in hun fracties aanwezige Christenen geïnitieerd debat hier over.

  12. Joost zegt:

    Frik:
    Het zou mij erg verbazen als dit debat er niet kwam. Er zijn ook clubs uitgenodigd als Milö Görüs, zag ik, via wie het geld van brave moskeegangers voor de bouw van de Westermoskee is weg gelekt. En daarmee zit onze vorstin aan de halal maaltijd (naar ik mag aannemen) Het is een raadsel dat deze bijeenkomst niet tot enige alertheid bij de media heeft geleid.

    Caroline,
    Pas toch op wat je arm doet.
    Wat ik me trouwens afvraag (en waar we natuurlijk nooit een antwoord op zullen krijgen): was dit een initiatief van de koningin zelf?

  13. Johan zegt:

    @ Prof. Drs.
    Heeft de PVV christenen in zijn fractie? Enig idee?

  14. @Johan 01:33h
    Ja, van Roon is Christen

  15. Johan zegt:

    @ Frik
    Niet de minste dus! Langzaamaan ontstaat er een maatschappijbrede discussie over de islam en kruipt het weg uit het hoekje van racisme en fascisme. Het gaat de goede kant volgens mij :-)

  16. @Johan 01:57h
    Dat is de bedoeling. Zoals ik al eerder zei van de week: we gaan René Danen et all nog erkentelijk zijn.

  17. Piet Klont zegt:

    Als ik op de Kennegein moet schelden via Balkenende, omdat hij verantwoordelijk is, ga ik alleen nog maar harder schelden.
    Want ik weet niet aan wie van beiden ik meer een pesthekel heb en ik wil niet wéér overspannen raken.
    Maar dat dit land gedoemd is ten onder te gaan door “Jan Klaassen & Karteintje Kennegeintje” moge duidelijk zijn!
    Dit land is toch zóó ziek!
    Leve de Republiek, hoera, hoera, hoera!

  18. Caroline zegt:

    Joost, volgens mij staat majesteit niet bekend als iemand die zich door een ander de wet laat voorschrijven, het omgekeerde is eerder het geval. Maar frik heeft gelijk, de Kamer zal het gewoon aan Balk moeten vragen, en die -niet erg sterk qua geheugen- laat dan gewoon een commissie instellen om uit te zoeken wat hij zelf eigenlijk gedaan heeft, want herinneren, daarin is hij kennelijk niet best.

    Hoewel ik het dus niet weet, vermoed ik wel dat majesteit een vinger in de pap heeft en heeft gehad. Als ik me herinner waarmee Boekensteijn naar buiten kwam na een bezoekje aan haar, namelijk dat zij dingen zei die bezwaarlijk anders op te vatten zijn als afkeer van nieuwe partijen e.d. (zo zei hij het niet, maar dat is wat ik er uit opmaakte), zou het me niet verbazen als dit haar idee is.

    In die zin is majesteit zeker te vergelijken met Hitler (grapje uiteraard): die vond ook al dat zijn volk hem niet waardig gebleken was (door de oorlog te verliezen) en ging dan wel niet op zoek naar een ander volk, maar gaf de pijp aan Maarten, waarschijnlijk omdat er zo gauw niet een ander volk te vinden was dat zin in hem had. De majesteit vindt ons, en dat blijkt echt uit alles, ook al niet waardig, nee, we zijn vervelende zeuren die er maar niet aan willen wennen, de social enginering waaraan we blootgesteld worden. De koningin is ook op zoek naar een ander volk, zoveel is duidelijk, en ach, waarom dan maar niet moslims. Ook in een moslimland kan je je namelijk als vrouwelijk staatshoofd handhaven, mits je maar rijk genoeg bent (zie Bangladesh), en tegen de tijd dat Amalia aan de beurt is, ach, wie weet wat er dan mogelijk is en aan de orde.

    Vergeet ook niet dat het Jordanië was waar een arrestatiebevel tegen Wilders werd uitgevaardigd, en laat nu net onze koningin zulke hartelijke betrekkingen onderhouden met de koninklijke familie daar. Tja, dit alles bewijst natuurlijk niets (maar gelukkig voeren we hier gen strafproces), maar te denken, dat geeft het natuurlijk wel.

  19. Piet Klont zegt:

    Dit was wel degelijk een initiatief van de Kennegein zelve.
    Ze heeft via via eerst mij gevraagd de tekst te schrijven.
    Uiteraard heb ik geweigerd.

  20. Piet Klont zegt:

    Vraag het anders De Roy van Zuydewijn, die weet als geen ander waar Nare Hajesteit toe in staat is!

  21. niko_ipbannr45 zegt:

    dat mens kost een paar belastingcenten maar dan heb je ook niets

  22. Beatrix mag van mij doen wat ze wil hoor. Al gaat ze er in burka op de fiets heen. Maar niet als representant van mij. Dan moet ze een ander vak gaan kiezen.
    Maar, serieus, ik vat dit hoog op. En met mij vele mensen die niet door haar wensen vertegenwoordigd te worden op dat feestje. En daarom moet de minister-president op het matje geroepen worden en wel onmiddellijk morgenvroeg, nog voor dat het spektakel los gaat in Utrecht. Dit is te zot voor woorden.

  23. Piet Klont zegt:

    @Frik:

    Je denk toch zeker niet dat het op het matje roepen van Jan Peuter écht iets zal gaan helpen?
    Hij is een meester in het onder het matje vegen van alle vuiligheid waarmee men bij hem aankomt.

  24. @Piet Klont 03:01h
    Hij is een meester in het memoreren van en refereren naar feitjes en eerdere debatten. Maar onder de Bijbel kan ‘ie niet uitkomen zonder zich ongeloofwaardig op te stellen en zelfs de grondvesten van onze natie te verloochenen. Vrijdag moet dit kabinet gevallen zijn. Voor minder doen we het niet.

  25. jelle zegt:

    Subliem beschreven, @Caroline.
    Vooral ook die link met A.H.’s teleurstelling in Zijn Volk.

    Ik denk dat het puur Sadisme is.
    Lekker puh met ‘n stuk of wat (nu nog) “Soft-Jihadisten” takkiejaaa-tje plegen.
    Maar ‘t wordt nog erger.
    Straks hebben wij Koningin Maxima.
    En die is al nèt zo’n grote fan van Gretta Duisenberg als de gezamenlijke Publieke Omroepen.
    Kijk,
    Ik wil best wel belasting betalen voor faciliteiten als Ophaling, Verwijdering van GrofVuil, maar om door, voor ‘t niet door mij veroorzaakte Vullis dat ‘r van regeringswege en de Oranjes over ons uitgestort wordt, tja, wat wil je.
    Niet betalen kan niet meer.

  26. Piet Klont zegt:

    Nu ben ik echt van slag hoor.
    Of heb ik gedroomd dat het laatste nieuws, eergisterenavond meldde dat Gretta was overleden?
    Hoe dan ook, dat mens blijft voor mij een opgewarmd lijk, voor mij bestaat ze dus niet meer.
    Je naïviteit, van Frikschoten, verbaast me.
    Balkenende, voor mij de absolute personificatie van de anti-Christ, zal moeiteloos de bijbel onder de mat moffelen en er mee wegkomen, het is niet de eerste keer dat hij deze natie verloochend.
    Kom op zeg!
    Zijn achterban, slinkende weliswaar, blijft halstarrig geloven in hun Balkie i.p.v. God.
    Ze zijn daar compleet de weg kwijt bij dat “CDA”.
    Ik ga niet verder, want dan krijg ik hier absoluut een ban van Joost.
    Ik ben geen extremist, maar ik krijg het rare idee dat er hogerop in dit land mensen behoorlijk extreem bezig zijn om mij extremist te doen laten worden.
    Vooralsnog geef ik daaraan niet toe.
    Maar het blijft ronduit een grof schandaal hoe men denkt met de bevolking te kunnen omgaan.
    En ik verdom het om mij als een gewillig oranje-schaap naar de nieuwe rood-wit-blauwe slachtbank te laten leiden.
    Dan maar een roze-vlag, als nationale vlag, de drie “kleuren” stevig mengen.

  27. Isis zegt:

    Koningshuizen zijn een product van het Monotheïsme en deze varen er wel bij de contacten te houden ook is officieel Staat en Kerk gescheiden, zoals in ons land.
    In theorie natuurlijk.De praktijk ziet altijd anders uit.
    Feit is dat hier bijna allemaal godsdiensten aanwezig zijn, die goed samengaan met een koningshuis.

    Morgen word de deerde bijeenkomst.
    De eerste was 2005
    Ik zocht het op, want ik had zo in mijn hoofd daar al eerder van gehoord te hebben.
    http://www.invrijheidverbonden.nl

  28. Paardestaart zegt:

    @ Caroline – Zij zou toch moeten kunnen inzien dat ze de poten onder haar eigen troon aan het afzagen is? Waarom doet iemand zoiets? Ik snap er helemaal niets van, blijkbaar omdat het er bij mij niet in wil dat de majesteit zoveel minder slim zou zijn dan als zij altijd wordt afgeschilderd door ‘mensen die het weten kunnen’. Raadselachtig

    Raadselachtig? Waarom?

    Ons koningshuis behoort tot de elite en denkt precies als alle nette mensen -allemaal politiek-correcte, multiculturele world-connectors. Ze heeft van ons niets meer te vrezen gtrouwens – haar positie is minstens nog een generatie verzekerd: de cultureel-marxistische waarden zijn terwijl wij het druk hadden met ons eigen leven geruisloos geintitutionaliseerd in de EU – het bolwerk van transnationale kosmopolitische waarden waaraan wij ons gecommitteerd hebben.

  29. Piet Klont zegt:

    Bedankt, Isis, voor je link.
    Ik wens daar toch even op in te gaan.

    1-
    “Centraal staat het thema “Wat verbindt ons en waar moet het heen? Over de wortels van respect in de verschillende religies en levensbeschouwingen”. Hoofdspreker tijdens deze ontmoeting is de minister van Justitie, mr. dr. E.M.H. Hirsch Ballin. Daarnaast spreekt mevrouw A. Jorritsma-Lebbink, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten”.

    DIT ZEGT GENOEG.
    NIETS VERBINDT ONS IN DEZE EN WAAR HET HEEN GAAT IS AL LANG DUIDELIJK: DE TOTALE VERMINKING VAN ONS OOIT ZO MOOIE NEDERLAND.

    2-
    “Nederland is een bijzonder land. Het verkreeg zijn onafhankelijkheid en werd een republiek door verzet tegen een absoluut Koning. Het kreeg en hield een Koning toen elders republieken werden gevestigd.”

    DIT SPREEKT BOEKDELEN: WE HEBBEN NOG STEEDS EEN ABSOLUUT KONINGSHUIS DAT ABSOLUUT MOET WORDEN AFGESCHAFT, ZO SNEL MOGELIJK OMDAT ZIJ ZICH VERHEFT BOVEN HAAR EIGEN VOLK EN ALS ELITAIRE CLAN ZICH MENGT IN POLITIEK EN DAARMEE INHERENTE POLITIEKE SMERIGHEDEN.

    3-
    “Nederland is een land van bijzondere ontmoetingen; niet alleen ontmoetingen tussen mensen maar ook ontmoetingen tussen religies, levensbeschouwingen, verschillende identiteiten, kunstuitingen, oude en nieuwe tradities, stad en platteland, de werkelijkheid van verleden en heden.”

    NOU ! EN HOE !
    MAG IK EEN TEILTJE ?
    EN LAAT HET PLATTELAND ER NU MAAR BUITEN, IN GODSNAAM !

    4-
    “Op 15 december 2005 heeft op initiatief van het Nationaal Comité Zilveren Regeringsjubileum Koningin Beatrix in de Dom in Utrecht een bijzondere bijeenkomst plaats gevonden van de religieuze en levensbeschouwelijke gemeenschappen in Nederland: ‘In vrijheid verbonden. Eenheid in verscheidenheid.’”

    WAT WORDT HET NU?
    IN HOLLAND VERBODEN VRIJHEID VAN MENINGSUITING EN TWEESPALT IN DIVERSITEIT ?
    HET GAAT NAMELIJK HEEL ERG HARD DIE KANT OP, MOMENTEEL.

    5-
    “De samenkomst heeft mensen geïnspireerd tot een onderstreping en versterking van de inzet om, ondanks de onderlinge religieuze en levensbeschouwelijke verschillen, in verbondenheid samen te leven.”

    WELKE MENSEN WAREN DAT ?
    IN VERSCHILLEN, EN TOCH IN VERBONDENHEID SAMENLEVEN ?
    WAT IS DIT, NOWADAYS, VOOR EEN RIDICULE CONTRADICTIE ?
    WE ZIJN INMIDDELS WÉL VIJF JAAR VERDER, EN WIJZER (NAAR IK MAG HOPEN)

    6-
    “Bijeenkomst 23 januari 2007
    Op dinsdag 23 januari 2007 heeft, opnieuw in aanwezigheid van Hare Majesteit de Koningin, een vervolg van deze bijeenkomst plaatsgevonden in de Aula van het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht. Ongeveer 200 mensen afkomstig uit uiteenlopende religieuze en levensbeschouwelijke tradities, hebben elkaar wederom ‘in vrijheid verbonden’ ontmoet. Met deze tweede ontmoeting is uitdrukking gegeven aan de wens en het vermogen om samen te leven in wederzijds respect.”

    DAT WEDERZIJDS RESPECT MOET DAN WÉL VAN TWEE KANTEN KOMEN EN NIET VAN BOVENAF WORDEN OPGELEGD, OF AFGEDWONGEN, NARE HAJESTEIT !!

    7-
    “23 januari is in dit opzicht een betekenisvolle dag omdat in 1579 op diezelfde datum en locatie “een eeuwig verbond van eenheid” in de Nederlanden werd gesloten: de Unie van Utrecht.”

    DE UNIE VAN UTRECHT KAN ME GESTOLEN WORDEN.
    JE KUNT NET ZO GOED DE UNIE VAN MODDERGAT UITROEPEN, WAAR MENSEN ELKAAR NOG HELPEN EN WAT EEN HECHTE SAMENLEVING IN MINIATUURVORM IS EN WAAR GEEN ISLAMIST OOIT EEN VOET AAN DE GROND, AAN DE DIJK ZAL (KUNNEN) ZETTEN.
    OOK ZIJ KENNEN HET “WILHELMUS” , DAAR IN DIE UITHOEK VAN NEDERLAND, MAAR WILHELMUS HEEFT HEN NOOIT GEKEND.
    ZO OOK NIET BEATRICKS.
    ZIJ KENT HAAR EIGEN VOLK NIET, ZAL HAAR VOLK OOK NOOIT KENNEN.
    KARST T. HEEFT DAARVAN BLIJK GEGEVEN, OP DE VERKEERDE MANIER.
    HET WORDT ECHTER TIJD DAT WIJ NEDERLANDERS ER BLIJK VAN GEVEN, OP DE JUISTE MANIER.
    DOOR ZE TOTAAL WEG TE STEMMEN EN DAARMEE DEFINITIEF TE VERBANNEN NAAR WAAR ZIJ MAAR HEEN WILLEN, MAAR NIET MEER NEDERLAND.
    DE ORANJES WAREN VERRADERS, DAT ZULLEN ZE TE PAS EN TE ONPAS WEER BLIJKEN TE ZIJN !
    ALLEEN AL HET VLUCHTEN TIJDENS DE TWEEDE WERELDOORLOG DEED MIJ ALS KIND DOEN WALGEN.

    8-
    “De heer Ahmed Aboutaleb, wethouder van de gemeente Amsterdam, heeft als spreker deze bronnen onderzocht en zijn visie hierop gegeven. Voorts is tijdens de bijeenkomst in woord en muziek uitdrukking gegeven aan de uiteenlopende religieuze en levensbeschouwelijke overtuigingen. Vertegenwoordigers van de zes religieuze en levensbeschouwelijke gemeenschappen in Nederland hebben de gemeenschappelijke verklaring ondertekend en aan Hare Majesteit de Koningin aangeboden.”

    NO FURTHER COMMENT NESSESSARY.

    Piet Klont.

  30. Piet Klont zegt:

    @Paardestaart:

    Hoe waar ook wat je schrijft, ik zal mij nooit conformeren aan het “bolwerk van transnationale kosmopolitische waarden waaraan wij ons gecommitteerd hebben”.
    Ik ben namelijk nooit gevraagd.
    En al was ik gevraagd, dan kun je mijn antwoord wel raden.

    Dat “geruisloos geinstitutionaliseerd”…scherp!

  31. Paardestaart zegt:

    @ Reuderink: Integreren in de Nederlandse samenleving houdt in dat je onze waarden en normen zoals vastgelegd in de grondwet aanvaardt en er naar leeft én naar mag leven

    Welnee zeg – dat is volkomen achterhaald

    Wat er gebeurt t.a.v. het multiculturalisme en de islamisering is geen ongelukje of onnozelheid, maar opzet. Het is een logisch voortvloeisel uit een ideologische verschuiving bij de powers that be die door geduldig wroeten in supranationale organsisaties gemeengoed is geworden, en waaraan door onze media en intelligentia wijselijk geen enkele aandacht besteed is, omdat onze vroede vaderen heus wel weten dat het jan hagel dan de hielen in het zand zet, ook al heeft dat nu geen zin meer..

    Toonaangevende deelnemers aan het internationale NGO-discours waar onze bestuurders van gedachten wisselen over global justice zijn sterk gekant tégen de aanpassing van derde wereldbewoners aan onze normen; wij moeten veranderen. Wij moeten ons aanpassen aan de “veranderende werkelijkheid”, en onder ogen zien dat wij helemaal geen nationale cultuur hèbben.
    Men adverteert de handhaving van etnische ‘identiteiten’ en attaqueert assimilatie als Het Probleem mbt de immigratie..

    Vandaar dat wij alsmaar moeten luisteren – de immigrant is de minderheid, dus die moet beschermd worden, na al die westerse rotstreken van slavernij en kolonialisme.
    Wij moeten onze gehechtheid aan onze identiteit laten varen..Als wiedergutmachung geven wij op bevel van onze bovenbazen ons land dus gewoon weg, eigenlijk

    Je weet toch: geen ‘dikke’ toonaangevende nationale identiteit, maar “multipele, fluïde identiteiten”- meervoud..

  32. Piet Klont zegt:

    Kortom: wij moeten ons een oor laten aannaaien, linksom of rechtsom.
    Wat moet ik met drie oren?
    Aan twee heb ik al meer dan mij lief is.
    Straks beginnen ze nog over een derde oog.
    En gaan we allemaal massaal de Mandala-kunst beoefenen.
    Het moet niet fraaier!

  33. Welkom allemaal 14 uur bij het Academiegebouw naast de Dom in Utrecht, waar deze islamiseringsbijeenkomst om 14.30 begint, zie http://www.tora-yeshua.nl voor meer info.
    Na bevrijd te zijn van de RoomsKatholieke dictatuur (inquisitie) destijds zitten we niet te wachten op de syncretische dictatuur van de religies, die de islam omarmen, samen met politiek en koningshuis.

    Een gotspe, om met als kerken + politiek te verklaren, dat islam (en hindoeisme) uit hun bronnen dezelfde visie op de mens hebben als de joods-christelijke bronnen.
    Het is liefde voor God boven al en de naaste als je zelf (Bijbel) vs. haat en verachting voor alle niet-moslims als apen, varkens, dhimmi’s, brandstof voor de hel in de koran, hadith, leven van Mohammed.

    Zowel RK als nagenoeg alle protestantse kerken steunen deze onzin verklaring, zie tekst en verwijzingen op http://torayeshua.nl/cms/?p=706
    “aanklacht tegen de liegende geestelijk en politiek leiders in ons land”.

    Shalom,
    Ben Kok (joods-chr.pastor)

  34. Paardestaart zegt:

    Nou ja – je moet helemaal niks, van mij tenminste
    Maar dit is de weg die men voor ons gekozen heeft, en wij hebben ons niet verzet – niet genoeg althans. Amerika gaat trouwens dezelfde kant uit; daar willen ze ook van de Constitution af, en daartoe is Nafta opgericht zonder dat er een haan naar kraaide: stealth en manipulatie is een geaccepteerde manier van politiek bedrijven geworden. De internationale posse van cultureel marxisten heeft zichzelf weten wijs te maken dat de toestand in de wereld dermate urgent is dat democratie veel te stroperig is en dat ‘de massa’s ‘ desnoods tegen z’n zin het aards paradijs moeten worden binnen geleid

    Het is natuurlijk anybody’s guess hoe lang de EUSSR zal bestaan – de politieke entiteit wordt per slot niet geschraagd door een demos, maar marxisme-light, multiculturalisme en kosmopolitisme hebben nu onderdak gevonden in een contract dat tegen de wil van de europse volken in ondertekend is, dus ik zie niet hoe je daar onderuit kunt, als eenling

    Ik ben erg benieuwd of en hoe de europeanen daartegen verzet zullen aantekenen – onze lontjes zijn dermate rekbaar dat ik me dat afvraag
    Nog een geluk dat politici vaak zulke stomme dingen doen; ik heb altijd gedacht dat wij Hitler wel hadden verdragen als ‘ie wat tactvoller te werk was gegaan. Zolang we niet van honger omkomen of met geweld worden onderdrukt gaan men de straat niet op vrees ik, en aan vrijheid zijn veel te weinig mensen gehecht, blijkt nu

  35. Piet Klont zegt:

    @ Paardestaart 08:08:

    Ik neem aan dat dit naar mij gericht is, gezien de verder weinige reacties vanwege de ochtendspits:

    “Nou ja – je moet helemaal niks, van mij tenminste” enz.

    We hebben ons inderdaad niet verzet, behalve via een referedum welke gemakshalve even aan de kant werd geschoven en werd weggemoffeld.
    Via een verdrag van Lissabon.
    Maar toch, inderdaad, dit was niet genoeg.
    Maar indien meer, zal men ons ook het mondje toe doen.

    “Aards paradijs”, ha!
    Het paradijs van “Ismen”, maar dan veelvuldig!
    Ja, daar waarschuwde wijlen mijn vader ooit al voor.

    “Nog een geluk dat politici vaak zulke stomme dingen doen; ik heb altijd gedacht dat wij Hitler wel hadden verdragen als ‘ie wat tactvoller te werk was gegaan. Zolang we niet van honger omkomen of met geweld worden onderdrukt gaan men de straat niet op vrees ik, en aan vrijheid zijn veel te weinig mensen gehecht, blijkt nu”

    Hiermee sla je de spijker op de kop, helaas.
    De meeste mensen weten de inhoud van het woord “vrijheid” niet eens, laat staan hoe zwaar deze is bevochten.

    Niets meer aan toe te voegen, althans voorlopig.
    Gr.
    P.K.

  36. Piet Klont zegt:

    @Mijnheer Kok, 08:07:

    Ben, ik hoop dat je daar straks niet geheel alleen zult staan.
    Ik kan in zo’n korte tijd niet die trip maken, maar in gedachten ben ik bij u.
    U hoort, zoals beloofd op AP, spoedig weer van mij.
    Ondertussen wens ik u sterkte, niet een beetje, maar heel veel !
    Gr.
    P.K.

  37. philippine zegt:

    Heeft de koningin het ‘Kairos-document’ geaccepteerd?

  38. Wakkerejan zegt:

    Een en ander bewijst slechts hoe koningshuis en politiek zijn losgezongen van “Het Volk”. Men droomt inderdaad slechts wensdromen en gaat aan de feiten voorbij. Het is hoog tijd voor een gekozen staatshoofd/president (weg met het koningschap, leve de republiek) die we kunnen wegsturen als hij/zij er een zooitje van maakt. Het is bovendien hoog tijd voor een PVV-achtige koerswijziging in de politiek.
    Bovendien is het de ALLERHOOGSTE tijd dat staat en godsdienst werkelijk gescheiden worden. Laten we een voorbeeld nemen aan de Franse laïcité.

  39. Piet Klont zegt:

    Jan is tenminste “wakker”.

  40. Koning zegt:

    Wel verdikkeme, queen en islamitische organisaties gaan praten over
    verdraagzaamheid. Je kan er vergif op innemen dat de verdraagzaamheid
    weer van de kant van de autochtone N’lander moet komen.
    Wat, van mijn kant zal nooit niet ook maar enige verdraagzaamheid komen.
    Ik heb het gehad met al die praatjes voor de vaak.Nu zijn de imams aan de
    beurt, laat ze hun volgelingen maar vertellen dat we gewend zijn in N’land
    te werken, zo niet, afreizen, zo snel mogelijk. Misschien wordt het in ons, ons, ons, ons,ons land nog een keer leuk.

  41. Sante zegt:

    De koningin kiest partij, dat wekt wrevel. Ze is niet meer mijn koningin.

  42. luckybee zegt:

    Dit gaat mijn pet te boven; alleen God kan ons hier uit verlossen. Deze koninkshuis is ons zo wie zo door de strot geduwd,na de reparatie’s.Het is onze recht, ze weer afte schaffen.Nu hebben wij om vrij te zijn geen voogd meer nodig, zo als toen wij nog Geuzen waren.

  43. Peter Siebelt zegt:

    De 10 islamitische organisaties op deze lijst http://www.invrijheidverbonden.nl/deelnemende-organisaties weten zich al jaren gesteund door een aantal kameraden op deze lijst.

    Kameraden die ervoor gezorgd hebben dat deze islamitische organisaties zich konden nestelen op Nederlandse bodem en ons overleverden aan hun veroveringszucht voor Allah.

    Die kameraden zijn: de Raad van Kerken in Nederland, het Contactorgaan Gereformeerde Gezindten, Interkerkelijke Contactorgaan inzake de Overheid (CIO) of de Samen Kerk in Nederland waarvan de beruchte dominee Visser adviseur is. De Visser die onder toeziend oog van de Raad van Kerken, drugsdealers, terroristen en pedofielen onderdak verleende in de voormalige Rotterdamse Pauluskerk.

  44. Man, wat lekker geschreven weer, allemaal. Ik snap er echt helemaal niks van. Zelfs de titel snap ik niet: ‘De Koningin onderschrijft islam’. Maar dat maakt waarschijnlijk ook helemaal niks uit. Het gaat om ‘t woord ‘islam’ en BWRAOP! daar schijt het gebruikelijke gajes de reactieruimte weer vol met het gebruikelijke gekanker.

    Een man heeft een hobby nodig, nietwaar?

  45. Beppie zegt:

    Weer zo’n charme offensief van mevrouw Van Amsberg. De tijd van de monarchie is allang voorbij. Het wordt de hoogste tijd voor een gekozen staatshoofd. Zie: http://www.prorepublica.nl

  46. luckybee zegt:

    Kijk es aan de verader Peter Breedveld komt ook komentaar leveren.Hoe gaat het jouw grote vriend de dichter uit de Sahara?

  47. Appelscha zegt:

    De titel van dit stukje is volkomen van de pot gerukt. Mevrouw van Oranje-Nassau steunt een bijeenkomst waar vertegenwoordigers van verschillende levensovertuigingen met elkaar praten i.p.v. elkaar de hersens in te slaan. Je kunt je afvragen wat het rendement van zo’n bijeenkomst is, maar kwaad kan het niet en in een tijdsgewricht waarin religie weer helemaal “terug” is, is het ook niet zo gek dat zoiets gehouden wordt. Van moslims die überhaupt bereid zijn bij zoiets op te komen draven en op te zitten en pootjes te geven hebben we niets te vrezen.

  48. Sante zegt:

    Een volk in opstand?

    Zo maar een gedachtegang. Voor het gevoel van veel mensen in Nederland is het behoorlijk mis met de besturing van ons land. Belastinggelden worden met bakken vol over de reling weggesmeten en het paard van Troje is binnengehaald.
    Nu dit weer met het staatshoofd.
    De enige partij die daar wat aan probeert te doen is de PVV. Deze partij wordt
    a: thans door de rechtbank gedaagd en
    b: ondanks dat het nu de grootste virtuele aanhang heeft, heeft deze partij voor een deel van de kiezers nog niet het vertrouwen.
    Gezien de grote verschuiving in de politieke voorkeur is het helder dat de kiezers geen vertrouwen meer hebben in de huidige politiek.
    Volgens mij is het een gegeven dat er op korte dan wel middellange termijn NIET heel veel zal veranderen.

    Ik loop al een poosje te dubben op welke manier je het veranderingsproces kan versnellen, een meerderheid van PVV-zetels in de tweede kamer zie ik nog niet zo 1,2,3 zitten bij de eerstvolgende verkiezing.
    Je zal dan op een andere manier iets in stelling moeten brengen. Doorlopende protestmarsen is een manier, maar als je geen linksmensch bent hou je daar niet zo van, maar goed als het moet dan moet het.

    Nu is mijn vraag, zou het iets zijn om een stichting of een vereniging (regulering belastinggelden) in het leven te roepen die de administratie belastingbetaling doet voor de leden, zeg maar zoiets als de ANWB.
    Als de club zo groot is dat het daadwerkelijk een vuist kan maken kunnen de betalingen zo nodig opgeschort worden door ze te storten bij een daarvoor bevoegde autoriteit bv een notariskantoor.

    Dit gedachtespinsel is denk ik niet nieuw maar ik loop daar wel mee rond en wordt versterkt omdat met name de linkse politici en burgemeesters heel gemakkelijk geld van de bevolking uitgeven aan flutdingen terwijl er een zware belastingdruk is.

  49. Wijze van Zion zegt:

    Nou, als GS’s Rutger nu die vandaag filmend met Trix en de bekeerde Jood meeloopt, hebben we in ieder geval een onderhoudend filmpje; de invalshoek maakt namelijk geen reet uit….

  50. luckybee zegt:

    Appelscha zegt: Mevrouw van Oranje-Nassau steunt een bijeenkomst waar vertegenwoordigers van verschillende levensovertuigingen met elkaar praten i.p.v. elkaar de hersens in te slaan.

    Dit willen wij bij ons niet hebben ook als mevr. van Oranje Nassau het zo graag ziet.

    http://www.uitkijk.net./islam.php?subaction=showfull&id=1231784773&archive=1234567890&start_from=&ucat=3&

    http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2005/10/beheading_sweet.html

    http://video.yahoo.com/watch/1644246/5555657

    http://www.chick.com/reading/tracts/1011/1011_01.asp

  51. Liesje zegt:

    Koranvertaling Kader Abdolah voor koningin.
    In een of ander TV-programma zei Kader dat de koningin zijn koran op haar nachtkastje had liggen.
    http://www.nrc.nl/kunst/article1890931.ece/Koranvertaling_Kader_Abdolah_voor_koningin

  52. kapotte rits zegt:

    @ Caroline

    Hoewel van nature antimonarchist ben ik geen intimus, dus ik citeer P Fortuyn: ‘Kreng’. Zo wordt veel duidelijk, ook het zich laten aanleunen van de naam Oranje, die gejat is van de Hohenzollern pst in een schema van een poseur!

  53. Leo KarelJan zegt:

    Deze bijeenkomst geeft weer eens aan hoe moeilijk het is om de islamisering en massa-immigratie te stoppen. Koningshuis, bureaucratie, alle partijen op de PVV na, universiteiten, onderwijs, gemeenten, justitie / OM en rechterlijke macht: alles is vergeven van de politieke correctheid en de multikulgedachte. En dan nog de EU !
    Zij hebben een voorraad van 45 jaar multikulboter op hun hoofden!

    Zelfs bij 50 zetels voor de PVV zal er maar weinig veranderen. En zelfs bij een meerderheid ( totaal niet te verwachten gezien het enorme aantal multikullers ) zou er nog een enorme tegenwerking van de gevestigde orde zijn.

    Het is dus redelijk hopeloos en het zal ( oa. economisch ) eerst nog veel slechter moeten gaan in dit land, voordat er echt iets wezenlijks verandert.

    En die republiek: die is ook heel ver weg.

  54. Pepsicle zegt:

    Het is misschien wat kort door de bocht om te stellen dat Beatrix de eisen van radicale Islamieten onderschrijft door op een dergelijke bijeenkomst aanwezig te zijn -stel je voor…ze zou de aanwezige organisaties net zo goed eens kunnen wijzen op hun verantwoordelijkheid jegens de Nederlandse samenleving. Dat het aantal Islamitische organisaties onevenredig groot is, is waar. Maar om nu meteen al conclusies over de mening/gedachtengang van Bea te trekken is wel érg vroeg, niet?

    En wat die Qur’an op het nachtkastje betreft: know your enemies.

  55. berend zegt:

    @luckybee

    Links laten liggen die aandachtshoer. De zijn lul achterna lopende proseliet is weer op zoek naar wat hits op zijn zieltogened kladblogje.

    http://www.youtube.com/watch?v=3tM8wmBb9V4

  56. Zilvermeeuw zegt:

    @Leo KarelJan zegt:
    25 januari 2010 om 13:14

    Deze bijeenkomst geeft weer eens aan hoe moeilijk het is om de islamisering en massa-immigratie te stoppen. Koningshuis, bureaucratie, alle partijen op de PVV na, universiteiten, onderwijs, gemeenten, justitie / OM en rechterlijke macht: alles is vergeven van de politieke correctheid en de multikulgedachte”.

    Alle partijen op de PVV na, klopt niet. De SGP is ook tegen de islamisering. Hoewel een kleine partij, vind ik dat die toch genoemd moet worden. Zie onderstaande email die ik vanmorgen ontving.

    “Namens de heer Van der Vlies bevestig ik de goede ontvangst van uw mail. U bent niet de enige die ons op dit bericht geattendeerd heeft, o.a. ook de initiatiefnemer, de heer Ben Kok, heeft ons hiervan op de hoogte gesteld.

    Wij doen er vanuit de Tweede Kamer al het mogelijke aan om de misstanden die de islam te zien geven aan de kaak te stellen. Wij voelen dat ook als onze verantwoordelijkheid, en zullen nooit meegaan in een initiatief zoals vandaag in Utrecht gepropageerd wordt.

    Nog onlangs is er grote commotie ontstaan vanwege een motie van ons Kamerlid Van der Staaij. Hij vroeg namelijk aan de regering te bevorderen dat terughoudend wordt omgegaan met bijv. minaretten in gemeenten. Zomaar een voorbeeld van hoe wij ermee omgaan.

    Als u nog vragen of opmerkingen hebt, dan houden we ons aanbevolen. In elk geval dank voor het meedenken!

    Met vriendelijke groet,

    Janie de Jong, secr. SGP-fractie Tweede Kamer”.

    Goed gedaan SGP!

  57. jacco zegt:

    Dit geeft heel duidelijk aan waar de belangen van het koningshuis liggen.En vanzelf heb ik het dan over de geldelijke belangen,ik heb het toch over het NLse koningshuis!.

  58. jacco zegt:

    Het thema is, wat verbind “ons”, en waar moet het heen!.Wat mij betreft is er helemaal niets dat ons verbind, en waar zij heen moeten, zal mij een biet zijn,als ze maar weggaan.

  59. luckybee zegt:

    beste Liesje de koran is voor de euwigheid geschreven en dat weet Kader Abdollah ook; je wordt gewoon met je oog open belazerd door deze vent.

  60. luckybee zegt:

    Ik weet niet wat je ermee will beste berend?Ik ken die vent helemaal niet.

  61. vetklep zegt:

    Wat Maxima betreft: was dat die blonde mevrouw die vond dat wij geen eigen cultuur hebben?

  62. Ondertussen heb ik een mail verstuurd naar Dhr. de Roon van de PVV met het verzoek dit aan te kaarten en de MP tekst en uitleg te vragen. Ook heb ik de Roon gewezen op het antwoord van de SGP aan Zilvermeeuw.
    Now we’ll wait…

  63. berend zegt:

    De ‘vrije vertaling’ van de koran door Kader Abdollah is een mooi staaltje taqija.

    http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2008/06/leraar_martelt_jongen_7_dood.html

  64. Liesje zegt:

    luckybee zegt:
    25 januari 2010 om 14:15

    Ja die Kader is een hele enge man.Ongehoord ook dat hij de woorden van Allah verdraait. Alhoewel, voor een goede zaak is het toegestaan.

  65. Piet Klont zegt:

    @Frik 14:33:

    Doortastendheid is des duivels oor….aannaaien.

  66. Meneertje zegt:

    @Caroline; 1.23

    Mag ik uw verwondering samenvatten in de vraag: “hoe komt deze mevrouw zo… eh… (”gek” mag niet…, het gaat om een majesteit, nietwaar, dus… eh:) …uniek”?
    Tja, zo uniek (mijn woordkeus, geef ik toe) is het ook weer niet.
    Sommige ziektes zijn nu eenmaal erfelijk.
    U weet toch hoe het heur moeder is vergaan?
    “Zo gek als een deur”, zou heur gemaal hebben gezegd. Maar dat was een schavuit, kunnen we nu op de tv zien, dus wij nemen zijn woorden niet over.
    We maken er, in alle onderdanigheid, van: “een tikkie eigenaardig”.
    Dus nou ja, zodoende…

    Overigens (maar dit in vertrouwen tussen u en mij) heb ik bij geruchte vernomen dat Majesteit er rekening mee houdt dat binnen niet al te lange tijd een machtswisseling in Nederland zal plaatsvinden.

    Een bijzonder vredelievende, zij het wat zanderige groepering uit het Oosten (waar zoals u weet ook de drie wijzen vandaan kwamen, dus dat zit wel goed) zou vinden dat haar liefdesboodschappen (die van die groepering dus), ondersteund door wat ontploffende aanhangers, hier nu maar haar zegenrijke arbeid zou moeten gaan verrichten. De nodige galgen en vuurpelotons zullen ter ondersteuning van deze vredelievende liedesbrengers in gereedheid worden gebracht.

    Majesteits zoon ziet dat (hoe kan dat nou?) niet zo zitten en is druk doende een luxueus vluchtadresje – als het niet in Mozambique kan, dan maar in Argentinië – in te richten.

    Majesteit zelf gaat echter geheel akkoord, zoals ook heur moeder met de vredelievende Greet akkord ging.

    Zij is bereid in de toekomst een boerka te gaan dragen (de nationale dracht voor de dames van onze vredelievende vrienden – het kleedt ook zo gratieus af ), mits die oranje van kleur mag zijn.

    En mits (en daarover gaat het vandaag) haar wordt toegestaan daarbovenop één van haar zo geliefde, beeldige hoeden te dragen.

    De onderhandelingen zijn scherp, maar er is alle hoop dat onze geliefde vorstin haar hoed uit het vuur zal weten te slepen.

    En zo komt dan alles weer goed.
    Laten wij nu gezamenlijk de psalm “Oranje boven” aanheffen.

    Meneertje

  67. Caroline zegt:

    Paardestaart, inderdaad, de ontwikkelingen in de EUSSR staan niet op zichzelf, de VS begint (of is al) ook behoorlijk eng te worden. Obama maakt nog meer misbruik van zijn executieve bevoegdheden als Bush al bleek te doen. Bailouts aan de private (ik ben er nog steeds niet over uit dat de Federal Reserve in handen van onder meer Goldman Sachs, de Rothschilds en Tje Bank of England is, en dat de VS voor het gebruik van de geldpers rente aan die bank moet betalen) bank, en banken die nog wel goed liepen en geen slechte risico’s hadden, die door de Federal Reserve tot faillissement worden gedwongen, waarna de opbrengsten van die bank (die wel echt zijn, de huizen e.d.) naar de private bak vloeien. Overigens, de bailout betrof voor de FR ook 100% van de risico’s, iets wat dus ook door ons wordt meebetaald door de aankoop van Fortis en ABNAMRO en de steun aan de ING, aankopen waarvan de risico’s voorzover ik weet nog steeds niet in kaart zijn gebracht. Voeg daarbij dat ik nog niet gehoord heb dat die banken gesplitst zijn in een deel met bekende en een deel met onbekende risico’s, en dat de bui er hangt is duidelijk voor iedereen die kijkt. IJsland te klein voor hun schulden, en wat dacht je dat Nederland was als de US risico’s zich gaan realiseren?

    En zoals wij ‘heel stilletjes’ zijn samengevoed met Noordafrika, zo dendert ook de trein in de VS door. Vreemd is zowel daar als hier dat wat zij, the people, ook zeggen, stemmen of willen, er blijkbaar geen houden aan is, aan wat er gebeurt.

    Een veeg teken in de VS is ook de jacht op mensen met wapens, alles moet geregistreerd en veteranen moeten hun wapens inleveren, mits die eerder in dienst werden verkregen. Kortom, ontwapening van het volk, en dat volk wordt daarmee net zo machteloos als wij hier al jaren zijn.

    Want een ontwapend volk zoals wij, die hebben tegen de staat maar bar weinig in te brengen, en dat is te merken. Het enige land in Europa waar de burgers wel bewapend zijn en de staat dus wel rekening met hun wensen dient te houden is ook meteen het meest democratische: Zwitserland.

    Vandaag had ik een dagvaarding in de bus, ik moet me in naam van de koningin melden omdat ik anderhalf jaar geleden mijn oldtimer iets te laat had afgemeld. Duidelijk is dat je iedere dag die je terzake te laat meldt, je officieel in overtreding bent. Nu het echter bekend is, ook bij de staat, dat die auto niet op de weg is (ik heb voor ongeveer iedere dag dat ik te laat was al een boete gehad en strafbelastingaanslagen) maar in mijn garage staat, zou het redelijk zijn dat volstaan zou worden met al die boetes die ik al voor mijn misdaad heb betaald. Maar niet dus, er kan kennelijk nog meer bij.

    Waarom dit verhaal? Nou, omdat ik het dan tenminste van me heb afgeschreven natuurlijk, maar ook om maar weer eens de aandacht te vestigen op het feit dat misdrijven tegen de staat (zoals mijn misdaad) met zero tolerance en meer dan eens voor hetzelfde feit, worden aangepakt, en maar 1 op de 100 tegen burgers bedreven misdrijven voor de rechter komt, en dan heb ik het niet over kruimeldelicten.

    We worden geconditioneerd tot machteloosheid en gesterkt in de wetenschap dat de staat de nette mensen wel pakt, maar geen poot uitsteekt als die mensen door medeburgers worden bedreigd, beroofd of mishandeld. Dat is de staat niet thuis, en niemand van onze wakkere dienders (commissarissen) die zich ook maar één moment lijkt te generen voor het in het oog springende wanpresteren van de politie.

    Met jou ben ik van mening dat zoveel falen, zoveel negeren van de burger niet het gevolg is van incompetentie maar van opzet.

    Hoe ik dat vind? Wat dacht je van ‘doodeng’?

  68. Caroline zegt:

    Meneertje, het zou zo maar een kunnen, want de gekozen vakantieoorden liggen erg ver uit de buurt van waar de komende machtstrijd zich gaat afspelen (en al afspeelt) en zijn beide goed te verdedigen en van het gewone volk afgesneden resorts.

    En dat ons koninklijk huis vluchtgevaarlijk is, dat weten we al eeuwen.

  69. Annamarie zegt:

    Vanmorgen hoorde ik op Radio Gelderland dat NIET de Duitsers de joden hier afgevoerd hebben, maar de nederlandse regering en ambtenaren die net zo slaafs gehoorzaamden aan de nazie’s als nu aan de Isalam.
    Conclusie: In aanmerking genomen dat Prins Bernhard lid was van de SS, (hetgeen in het toenmalige kabinet bekend was) meende de toenmalige regering dat de joden maar beter afgevoerd konden worden. Vandaag de dag worden WIJ eerstdaagss afgevoerd door de Islam met medewerking van de regering en de dochter van een SSer, getuige de bijeenkomst van het merendeel Islamieten waar de Koningin haar steun aan betuigd.

  70. Richy zegt:

    @Annamarie
    “de dochter van een SSer”
    Het is nog waar ook.
    In welke wereld leven we.

  71. alidas zegt:

    caroline
    Zouden we ze laten vluchten,het volk is nu toch wijzer als in 40/45.Hebben we dan ook niet een ondergrondse die ze tegen zal houden.

  72. Paardestaart zegt:

    @ Caroline – die ontwapening in de VS is inderdaad een veelzeggend onderdeel van het geknoei aan de bepalingen in de Constitution. Die zijn links een doorn in het oog, net als de elite hier die zich slinks van de democratie heeft weten te ontdoen. En het maakt niet zoveel uit wie er aan het roer staat, want helaas zijn conservatieven in de VS tegenwoordig gelijkelijk met het pc waardenpatroon gestempeld – dat ze zich “compassionate” conservatives zijn gaan noemen is een veeg teken: zelfs de conservatieven weten niet meer waar het de founders eigenlijk om ging, en helpen ijverig mee de nanny-state dichterbij te brengen. Als blijkt dat nanny een snor heeft, net als oom Jozef is het te laat.

    @ Sante: een belastingstaking zou inderdaad een probaat middel zijn.
    Praktisch is dat moeilijk te verwezenlijken omdat wij hebben toegestaan dat de staat het kostgeld brutaalweg laat innen door onze werkgevers, die natuurlijk geen gedonder willen – àls ze zich er al een snars van zouden aantrekken dat zoiets toch eigenlijk te gek voor woorden is

    Depot zou een oplossing zijn, hoewel het ons vast niet uit de gevangenis zou houden. Van de mafia heeft de staat geleerd dat betaling van de beschermgelden onder geen voorwaarde kan worden opgeschort of uitgesteld. Voor gewone burgers is de overheid onverbiddelijk, zoals Caroline al zei

    Ik vrees het ergste, overigens: Nederlanders zijn gretige belastingbetalers – als bekend wordt dat iemand zijn geld heeft weggesluisd om éen van de schurkachtige belastingen te ontwijken gaat er een woedend gehuil op bij degenen die geen keuze haddden en niet eens kònden weigeren te betalen..Men gelooft kennelijk dat wij zoveel betalen om de armen te voeden. Iedereen moppert, maar geen enkele partij stelt de belasting als concept aan de orde

  73. BoneyMBlackie zegt:

    Te makkelijk deze topic. Te makkelijk. Op enkele punten na: de vraag of het bezoek van de Koningin wettig is; geen flauw idee. Zorgelijk vind ik de afwezigheid van atheïsten en agnosten. Niemand heeft mij vertegenwoordigd. Er zijn velen van mij in Nederland. Ik zie ze om mij heen.

    Auw. Nu ik dit voor de twee keer schrijf (1e keer GS) zie ik de grap. Natuurlijk ben ik niet belangrijk. Er zijn maar een paar groepen belangrijk. In ieder geval één groep: de moslims. Het is een regelrechte steunbetuiging van de gevestigde orde, waarbij de Koningin misbruikt wordt!
    De Koningin moét wel mee, anders wordt het Monarchistische grond onder haar voeten minder stevig. Merkt ze zodra de budgetten voor de Oranjes weer bepaald worden.

    Of er hier een verkeerde signaal mee wordt afgegeven? Het is maar net aan wie je het vraagt. Als ik de mainstream moet geloven dan is 50% van Nederland behaagt. Het wordt heel anders als Zij de barmhartige delen van de religies expliciet en openlijk steunt en de geweldadige delen even expliciet en openlijk veroordeeld. Maar ja, utopie he. Kan niet. Want de volgende stap zal zijn dat er van Haar gevraagd wordt om het ontstaan van de geweldadige passages te verklaren. En probeer dat maar eens zonder Jihadi’s te beledigen.

    En dan is er nog één ding waar ik met mijn kop niet bij kan. Waarom gaat zij religies steunen die weigeren haar een hand te schudden? Kan iemand dat mij verklaren? Is geen retorische vraag. Ben benieuwd wat de motivatie is.

    Doet me een beetje denken aan een jankmuilerige komiek (in mijn optiek): beste werknemer, ik zou niet weten hoe wij zonder jou door moeten. Maar we gaan het wel proberen!

    Wat moet je als mens hiermee?

  74. Piet Klont zegt:

    @ Peter Breedveld 25 januari 2010 om 11:21:

    Dat u een “vies” manneke bent, had ik terloops al begrepen, afgaande op allerlei reacties hier over u de afgelopen maanden en alhoewel ik u niet ken en dit wil ik, gezien uw bekrompen stukje graag zo houden, laat u nu echt zien wat u bent.
    Inderdaad, “wat” u bent, niet “wie”.
    Maar wat wilt u ook, “Frontaal Naakt”.
    U reageert als een garnaal, met een I.Q. van een kamerplant.

    Vandaar dat u de titel van dit stukje, als énige overigens (immers, niemand anders beklaagt zich hierover) niet begrijpt, of wil begrijpen.
    Waar het in dit artikel méér gaat dan om Islam, is het feit dat onze nationale stiekemerd, de Kennegein, over onze ”ruggen” (ik neem aan dat u niet begrijpt als garnaal zijnde wat ik met een “rug” bedoel) dus zeg maar, van ons uitgeknepen belastinggeld dingen doet waar wij in het geheel niet om hebben gevraagd en waar wij in het geheel niet achter staan.
    Een dergelijke Kennegein kunnen wij wel missen, als kiespijn.
    Haar naam is overigens niet voor niets: “Beatricks”, nazaat van veel meer lieden die het volk vuile streken heeft geleverd.
    (Prins Bernhard: Lockheed, olifanten afknallen en dan vervolgens ere-lid worden van WNF,
    Wilhelmina en de Oranjes in 1940, die het land in de steek lieten, de kwestie De Roy van Zuydewijn, Bea Bilderberg, achter gesloten deuren bekonkelen wat “goed” is voor de wereld en dus ons, maar vooral haarzelf, ach, teveel om op te noemen en dan ga ik niet eens zo ver de geschiedenis in).

    U noemt de reageerders hier “het gebruikelijke gajes, vol met het gebruikelijke gekanker”.
    U gebruikt het woord “schijt”.
    Dat is niet erg netjes, mijnheer Beeldveld, dat is niet lief, dat is niet links, want links is toch lief voor haar/zijn medemens?

    Mijnheer Breedbeeld, u moet zich schamen.
    U moet uzelf eens frontaal naakt voor de spiegel bekijken, en dan uzelf vooral in uw gelaat kijken en u afvragen of u wel reden van bestaan hebt.

    Ik heb voor het eerst eens een blik geworpen op “Frontaal Naakt”, ik kan u verzekeren dat het direct ook voor het laatst was.
    Wat een ordinaire pulp.
    Mijn diagnose is eenvoudig: U bent bang.
    Bang dat menig reagluurder gaat kiezen voor het blog dat mijlenver uitsteekt boven FN en GS, namelijk het blog van de heer Niemöller, welk blog wél getuigt van stijl.

    Het is niet enkel angst wat u bezielt, het is meer nog afgunst.
    Afgunst, mijnheer Breedbek, betekent jaloezie.
    Daar heeft nog nooit iemand baat bij gehad.

    Evenwel groet ik u in stijl, maar niet van harte,
    Piet Klont.

  75. I.A.V.E.N.P zegt:

    Mijnheer Klont, inhoudelijk is uw reactie richting een reageerder begrijpelijk. Maar OT, waaruit blijkt dat de recente actie van de Koningin haar wil is? Is het niet sinds haar laatste toespraak duidelijk dat zij een stooge is van de regering?

    Of ben ik naïef aan het wezen. Ben ik. Geef ik toe.

  76. Piet Klont zegt:

    @Geachte I.A.V.E.N.P 26 januari 00:38:

    Het lijkt mij voor de hand liggend dat de actie van de “Koningin”, zoals u haar wenst te noemen (zelf houd ik het liever op “Kennegein”) voornamelijk en alleen haar eigen besluit is.
    En daarmee haar wil.

    Ik refereer, naast haar bemoeienissen binnen de Bilderberggroep, naar de gezamelijke en gezapige bijeenkomst in Paleis Noordeinde, en het bericht hierover in de Telegraaf van 18 november 2009:
    “Tegen de uitdrukkelijke wens van Beatrix in was Boekestijn gisteravond loslippig na een gesprek van de majesteit met vijftig Kamerleden. Beatrix opende juist voor het eerst in tien jaar haar paleisdeuren onder het beding dat het gesprek geheim zou blijven. Maar de VVD’er hield zich daar niet aan. Volgens Boekestijn ergert Beatrix zich aan de “hyperigheid” in de Tweede Kamer en de talloze spoeddebatten die worden aangevraagd door parlementariërs”.

    Eveneens zou de Kennegein bezorgd zijn over de opkomst van “bepaalde nieuwe partijen”, waauit blijkt dat zij duidelijke voorkeuren heeft aangaande het politieke establishment.

    Ik kan uw opmerking m.b.t. “haar laatste toespraak” niet negeren, ik ontken deze dan ook niet.

    Maar daar tegenover staat hoe beklemmend haar macht is, en de macht van de Oranjes geweest is de laatste decennia m.b.t. politici, vooral wanneer het de Minister-president betreft.

    En gezien het feit dat Balkenende totaal geen regie heeft getoond, de afgelopen acht jaar als nationale clown van een circus dat zich nauwelijks kabinet mag noemen, neem ik aan dat onze bevroren vorstin het heft in eigen handen neemt.

    Iets, wat bij haar moeder, Juliana, nooit zou zijn opgekomen.
    Beatricks is machtsziek, net als haar vader.
    Zij maakt de dienst uit, niemand anders.

    Overigens heeft de geschiedenis geleerd dat wanneer het er écht op aankomt (zie de Lockheed-affaire), dat het kabinet inbindt en dat de wil van het Koninklijk huis doorgang vindt.
    Dit is overigens maar één voorbeeld.
    Ik heb er geen behoefte aan er meer te noemen, want dan word ik pas écht ziek.
    M.v.gr.
    P.K.

  77. luckybee zegt:

    Piet Klont
    In zijn “Frontaal Naakt”. Heeft Peter Breedveld een arabische Poëet verdedigd als zijn eigen moeder, de naam is beroemd maar toch ben ik het vergeten.
    De man was het gewend in de Sahara voor kamelen zijn gedichten te citeren.Tsia ook in Holland is zijn poebliek zo te zien niet veranderd , ook bij ons zijn het de zelfde kamelen, als in de Sahara zo te zien , daar om voelt hij ook thuis hier bij ons. Oeps dromedarissen dan.Kamelen hebben twee bulten op zijn rug.

  78. Bombus terrestris zegt:

    Piet Klont zegt:
    26 januari 2010 om 01:46

    @Geachte I.A.V.E.N.P 26 januari 00:38:
    -
    Ik blijf haar Koningin noemen omdat het nu eenmaal zo heet. Meer niet.

    Indien de Islam-bezoek haar eigen keuze is dan blijft dat voor mij onbegrijpelijk. Het lijkt wel een poging om een rookgordijn te hullen opdat we blind blijven. Maar ik zie nog steeds niet haar directe belang hierbij. Wilt ze geen land waar geen moord, plundering, onderdrukking en verkrachting wordt gepredikt in een relieboek? Ik begrijp er echt geen sjors van.

    Iemand die het mechanisme kan uitleggen? Het beste wat ik er van kan maken is de Nieuwe Wereldorde. Wil Obama ook en die doet beter z’n best dan Bush om dit te bereiken. Hoe dan ook, Bea ondermijnt ons territorium alvast. Er mag geen Nederland bestaan. Slechts één wereld, met de Bilderberggroep aan top.

  79. ir J.K.F. Bogers zegt:

    Paardestaart : Ik vrees het ergste, overigens: Nederlanders zijn gretige belastingbetalers – als bekend wordt dat iemand zijn geld heeft weggesluisd om éen van de schurkachtige belastingen te ontwijken gaat er een woedend gehuil op bij degenen die geen keuze haddden en niet eens kònden weigeren te betalen..

    Yep, mee eens, Nederlanders=Lafbekken, huichelaars, rancuneuze kleinburgelijke parasieten. Als een slaaf het presteerd weg te lopen van de plantage, zijn het eigenlijk zijn medeslaven die hem het hardst terug willen halen!

    Nederland verdient de islamisering, het zijn eigenlijk gewoon al moslims geworden!

    Ben blij dat ik er niet meer woon!

  80. luckybee zegt:

    Bombus terrestris zegt: Er mag geen Nederland bestaan. Slechts één wereld, met de Bilderberggroep aan top.

    Als Nederland niet kan bestaan, dan kan ze ook geen koningin der nederlanders zijn toch? Aangezien tegenwoordig om een staat te zijn wij geen voogd nodig hebben, is denk me alles opgelost als ze afdank.Wij bestaan gewoon verder zonder de Oranjes.
    Het was zo wie zo God geweest die ons beschermd heeft, en niet de Oranjes. Tijdens de franse tijd waren ze naar England gevlucht, en bij de duitse bezetting weer gevlucht.En als wij de islam bij ons moeten verdragen, is hun vluchts oort ook al bekend namelijk Argentinie daar hebben ze al een redoute, gevonden, bij hun Nazi vrienden.

  81. Bombus Terrestris zegt:

    Het vluchtgedrag van de Oranjes zijn alom bekend denk ik. En inderdaad, wij hebben geen voogd meer nodig.

    Ik denk dat Bea niet unbestimmt de Koningin wil zijn. Indien zij machthebber wordt in de relatief zeer kleine, en daardoor extreem excslusieve, Bilderberggroep , dan verkrijgt zijn onmetelijk meer macht. Zij wint. Wij niet.

    De Oranjes moeten afstand nemen van hun troon. Ik wil er nadrukkelijk op wijzen dat ik een grote voorstander ben van een vreedzaam proces. De Oranjes mogen hun verkregen geld behouden. Niemand hoeft boos te zijn, en, belangrijker, niemand hoeft angstig te zijn.

    Dat is een kleine droom van mij; dat er een mogelijkheid bestaat om de Oranjes op een vreedzame en barmhartige manier van haar troon te ontdoen.

  82. kapotte rits zegt:

    Ik durf te wedden dat heel wat reageerders wel eens bij het topje van de Bilderberg naar binnen willen loeren, maar ik vrees dat de realiteit er heel wat prozaïscher is dan menigeen wenst. Ook minder spannend denk ik, maar dat te accepteren vereist dat men de jongensboeken achter zich laat. :)

    De Bilderberg is echt geen geheim genootschap, maar meer een beslotenheid voor mensen die er toe doen om elkaar te spreken, en die leven echt niet in een parallele wereld die de onze bedreigt. Maar daarmee is niet gezegd dat het allemaal koek en ei is, want er zijn niches waar gewone stervelingen zoals ik niet van willen weten.

  83. Bombus Terrestris zegt:

    Zo ervaar ik het ook. De Bilderbergers zijn minder belangrijk dan dat het moet lijken (van sommigen). Maar het streven naar een nieuwe wereldorde typeert gelijkertijd de nieuwe machthebbers. Deze groep staat symbool voor een toekomst die de establishment voor ogen heeft.

    Het is mij een gruwel.

  84. luckybee zegt:

    Bombus Terrestris zegt:” De Oranjes moeten afstand nemen van hun troon. Ik wil er nadrukkelijk op wijzen dat ik een grote voorstander ben van een vreedzaam proces. De Oranjes mogen hun verkregen geld behouden.

    Hier ben ik het helemaal met je eens.In Argentinie kan ze haar grote Bilderbergplannen verwelkelijken.Mischien ter redding van de uitgebuite Indio’s?Die aan de Zuid Europeanen hun land kweit zijn geraakt? Dan doen ze eindelijk ook werkelijk wat goeds aan de menslijkheid.

  85. jayden zegt:

    De verworvenheden v.d. seculiere maatschappij komen steeds meer en meer onder druk te staan. Secularisme houdt in een scheiding tussen religie en politiek. Omdat Beatrix de koningin is, is ze volgens de nederlandse grondwet het staatshoofd. Ik vind het dan ook heel slecht dat ze aanwezig was bij wat in essentie een religieuze bijeenkomst is (met een islamitische meerderheid). Dit is een onaanvaardbare vermenging tussen politiek en religie. Ook Balkenende zei ooit eens in een T.V. programma dat men zonder geloof niet kan functioneren.
    Het wordt hoog tijd om de scheiding tussen religie en staat verder aan te scherpen. In Amsterdam bijv. worden er subsidies gegeven aan discriminerende christelijke clubjes die niet-christelijke werknemers mogen weigeren. Dan heb ik het niet eens over al die politieke leiders die de islam zitten op te hemelen en goed te praten.

    Ik vind het trouwens wel grappig dat iemand die zichzelf beschrijft als zijnde een joods-christelijke pastoor (Ben Kok) ook tegen dit bezoek van Beatrix is en als argument daarvoor aandraagt dat islam, humanisme, hindoeisme, boedhisme de gelijkwaardigheid tussen de mensen niet onderschrijven terwijl het jodendom en christendom dat wel doen
    http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10489
    In het christendom is het zo dat als iemand geen christen is en dood gaat die persoon voor eeuwig zal branden in de hel samen met moordenaars, verkrachters, leugenaars, drugsdealers etc etc. Daarbij maakt het niet uit of de persoon in kwestie een goed moreel leven heeft geleid, branden zal ie toch. Dat lijkt me nou niet bepaald getuigen van een opvatting dat alle mensen gelijkwaardig zijn (juist van discriminatie jegens goede mensen die niet-christelijk zijn) noch lijkt me dat getuigen van een liefhebbende christelijke god.
    Het jodendom gelooft dat joden gods uitverkorenen zijn. Dat onderschrijft ook niet bepaald de visie dat alle mensen gelijkwaardig zijn. Het voordeel is wel dat het jodendom in tegenstelling tot de islam of ‘t christendom geen religie is die gelooft in het winnen van zoveel mogelijk zieltjes. Dat is in mijn ogen een grote plus punt :)

    Anyway, naar mijn mening is religie een prive-zaak en hoort het niet thuis in de publieke domein en religie moet absoluut niet met politiek gemixt worden.

    ps. enjoy: http://godisimaginary.com/

  86. luckybee zegt:

    jayden zegt: In Amsterdam bijv. worden er subsidies gegeven aan discriminerende christelijke clubjes die niet-christelijke werknemers mogen weigeren.

    Als dat om een Christelijke clubje handelt, waar om mogen ze geen mensen die aan iets geloven dat haaks staat tot het christendom en deze ook willen vernietigen;ik geloof dat ze zelfs heel verstandig zijn; zelf moord is voor ons Christenen verboden.ook cultureel.bovendien is dit een Christelijke land door Geuzen opgebouwd.Vergeten?jayden?
    Dat julie er zijn lag aan hun tollerancie dat voor ze een gods befeel is.

Boeken

Koop mijn boeken bij Bol.com Koop mijn boeken bij Bol.com
Klik hier voor een overzicht van mijn boeken